Vágólapra másolva!
Az elmúlt hetekben sok találgatás övezte a kérdést, hogy láthatunk-e idén is sprintfutamokat, amiket először a tavalyi szezonban próbált ki az F1, követve az F2 és az F3 széria mintáját. Több csapat is tartózkodott a kérdést illetően, a megbeszélések egészen idáig elhúzódtak.

A 30 perces versenyetapok megrendezésére engedélyeztek némi plusz keretet az istállók számára, ami nem nem esik bele a költségvetési sapka alá. Ezzel is ösztönözve a csapatokat, hogy rábólintsanak az egyezségre (néhány istálló kifejezetten kérte a plusz büdzsét).
Zak Brown, a McLaren vezére úgy kommentálta, hogy "nevetséges" lépés, tekintve, hogy a Forma-1 a kiadások minimalizálására törekszik. Továbbá javasolta, hogy a 2022-es idényben egyáltalán ne legyenek sprintfutamok rendezve.

Mindezek ellenére eldőlt a kérdés: az idei szezonban is három 30 perces versennyel lesz gazdagabb a naptár, akárcsak tavaly.

Ez a három helyszín:

  • Emilia Romagna Nagydíj
  • Osztrák Nagydíj
  • Brazil Nagydíj
Emilia Romagna Nagydíj 2021 Forrás: Steven Tee / LAT Images/Motorsport Images

A főbb változások az idei sprintfutamokon

Néhány módosítás is életbe fog lépni idén, az egyik legfontosabb, hogy 2022-ben már nemcsak a dobogón végzett három pilóta fog osztozni a pontokon, hanem az első 8 helyezett.
A futamgyőztes 8 pontot, a második helyen befutott 7 pontot, és így csökkentve a nyolcadik helyezettig, aki pedig 1 pontot fog kapni.

A vasárnapi verseny rajtrácsát a pénteki hagyományos időmérő edzés fogja kialakítani, viszont a pole pozícióból a sprintfutam győztese indulhat majd. A hivatalos elnevezés szintén megváltozik, idén már nem sprint kvalifikáció, hanem csak sprint lesz a szombati rövid távú viadal neve.
A 30 perces versenyekre szánt költségvetési keret változatlan marad, az összeg ugyanannyi lesz, mint 2021-ben volt.

Az FIA a következő közleményt adta ki a megbeszélés után:

"Megvizsgáltuk a tavalyi évben először megrendezett három sprintfutamot, és arra a következtetésre jutottunk, hogy pozitív hozadéka volt a Forma-1 számára. Úgy döntöttünk, hogy idén is három 30 perces versenyetapot fogunk beépíteni a naptárba, figyelembe véve, hogy a csapatokon már így is óriási a nyomás a 2022-es szabálymódosítások miatt."

A tervek végleges jóváhagyást az FIA Motorsport Világtanácsától 2022 március 18-án, Bahreinben kaphatja meg a Forma-1.