Lance Stroll jövője alighanem biztosítva van a Forma-1-ben, amíg édesapja, Lawrence az Aston Martin tulajdonosának mondhatja magát. A kanadai pilóta szerződéséről nem is lehet tudni, hogy mikor jár le, és az elmúlt években a csapat nem érezte szükségét a megállapodás meghosszabbításának bejelentését.
Ugyanakkor elméleti szinten felmerülhet az a kérdés, hogy mi történik, ha egy nagyobb csapat, például a Mercedes, a Ferrari vagy a Red Bull hívja a 23 esztendős versenyzőt. Ő azonban nem hagyott kétséget afelől, hogy mit válaszolna egy másik istálló megkeresésére.
Nem, hiszek ebben a projektben
Stroll válasza elsőre meglepőnek tűnhet, ugyanakkor jelenleg valószínűtlennek tűnik, hogy egyszer tényleg előáll ez a döntési helyzet, és a jó memóriával rendelkező újságírók és szurkolók számonkérhetik rajta mostani mondatait. A kanadai pilótát ugyanis a közvélemény nagy része az utolsó harmadba, vagy talán negyedbe sorolja a pilóták közötti erősorrendet tekintve. Nem véletlen, hogy még csak említés szintjén sem nagyon merült fel a neve ezeknél a csapatoknál.
A háromszoros dobogós dobogós szerint tehát lehet számítani új szakemberek érkezésére, de a csapat a közelmúltban is köszönthetett új tagokat. Közülük is Mika Krack, az Otmmar Szafnauer helyére kinevezett csapatfőnök lehet a legfontosabb láncszem, akitől Stroll jó munkára számít.
Nagyszerű, hogy Mike a fedélzeten van
Az Aston Martin csütörtökön mutatta be új autóját, pénteken pedig már pályára is vitte azt Silverstone-ban, így adódik a kérdés, hogy mi várható az AMR22-estől. Stroll azonban egyelőre nem akar célokat felállítani, mert még nem lehet tudni, milyen lesz a kocsi teljesítménye a többiekéhez képest. A kanadai versenyző felhívta a figyelmet, hogy az előző két idényben teljesen más motivációt kellett találniuk.
„2020-ban például [még Racing Pointként] olyan autóval rendelkeztünk, amellyel a dobogóért és esetenként a győzelemért harcolhattunk – jelentette ki talán kissé túlzóan. – Gyakran küzdöttünk ezekért a pozíciókért az első ötben vagy háromban, és néhányszor a futamot is vezettük.
Ezt követően tavaly a pontszerző helyekért csatáztunk, a nyolcadiktól a tizenegyedik pozícióig.”
Stroll szerint ebben a tekintetben is sok múlik az autó versenyképességén, illetve hogy hova kell fókuszálniuk annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet kihozzák belőle. Jelenleg azonban ezt nem tudják, és szerinte nincs értelme konkrét elvárásokat megfogalmazni, amíg nem hajt ki mindenki a pályára. Persze bizonyos célokat még így is ki lehet tűzni.
„Csapatként ugyanakkor nagyon egységesnek kell lennünk, és figyelnünk kell minden apró részletre, amelyet javítanunk kell az új autón – magyarázta a kanadai versenyző. – A tesztek során rengeteget kell majd tanulnunk, sok mindent meg kell értenünk, és ki kell próbálnunk. Szerintem nagy előnyre lehet szert tenni, ha a lehető legtöbbet hozzuk ki az új szabályokból, amelyeket még egyetlen csapat sem értett meg igazán.”