A Ferrari vagy a Red Bull kedvéért sem igazolna el az Aston Martin pilótája

Forma-1, Lance Stroll, Martin Whitmarsh, Lawrence Stroll
Portrait, Aston Martin Lagonda Global Headquarters, LCH2201a, F1, GP, Great Britain Lawrence Stroll, co-owner of Aston Martin, talks to Martin Whitmarsh, CEO of Aston Martin F1 and Lance Stroll, Aston Martin
Vágólapra másolva!
Lance Stroll elárulta, még az élcsapatok hívására sem távozna az Aston Martintól, melynek jövőjére optimistán tekint. A kanadai pilóta méltatta az istálló új csapatfőnökét, és elmondta, konkrét célokat még nem érdemes kitűzniük.

Lance Stroll jövője alighanem biztosítva van a Forma-1-ben, amíg édesapja, Lawrence az Aston Martin tulajdonosának mondhatja magát. A kanadai pilóta szerződéséről nem is lehet tudni, hogy mikor jár le, és az elmúlt években a csapat nem érezte szükségét a megállapodás meghosszabbításának bejelentését.

Stroll még a nagycsapatok kedvéért sem igazolna el az édesapja által birtokolt Aston Martintól Forrás: Motorsport Images/Zak Mauger

Ugyanakkor elméleti szinten felmerülhet az a kérdés, hogy mi történik, ha egy nagyobb csapat, például a Mercedes, a Ferrari vagy a Red Bull hívja a 23 esztendős versenyzőt. Ő azonban nem hagyott kétséget afelől, hogy mit válaszolna egy másik istálló megkeresésére.

Nem, hiszek ebben a projektben

válaszolta a nemzetközi média néhány képviselőjének arra a kérdésre, hogy mit tenne, ha esetleg a maranellói vagy a Milton Keynes-i alakulat megkörnyékezné. – [Nemsokára] elkészül az új gyár, és rengetegen érkeznek a fedélzetre, szóval remek a helyzet.”

Stroll válasza elsőre meglepőnek tűnhet, ugyanakkor jelenleg valószínűtlennek tűnik, hogy egyszer tényleg előáll ez a döntési helyzet, és a jó memóriával rendelkező újságírók és szurkolók számonkérhetik rajta mostani mondatait. A kanadai pilótát ugyanis a közvélemény nagy része az utolsó harmadba, vagy talán negyedbe sorolja a pilóták közötti erősorrendet tekintve. Nem véletlen, hogy még csak említés szintjén sem nagyon merült fel a neve ezeknél a csapatoknál.

A háromszoros dobogós dobogós szerint tehát lehet számítani új szakemberek érkezésére, de a csapat a közelmúltban is köszönthetett új tagokat. Közülük is Mika Krack, az Otmmar Szafnauer helyére kinevezett csapatfőnök lehet a legfontosabb láncszem, akitől Stroll jó munkára számít.

Nagyszerű, hogy Mike a fedélzeten van

– jelentette ki. – Igazából csak nemrég találkoztam vele először személyesen, de az önéletrajza és a motorsportbeli múltja [alapján] kitűnően egészíti ki a csapatot. Nagyon izgatott vagyok, hogy elkezdhetek együtt dolgozni vele. Úgy vélem, sokat segíthet nekünk a céljaink elérésében, és egy kiváló tagja a csapatnak.”

Stroll úgy véli, egyelőre felesleges eredménybeli célokat felállítani Forrás: Motorsport Images/Glenn Dunbar

Az Aston Martin csütörtökön mutatta be új autóját, pénteken pedig már pályára is vitte azt Silverstone-ban, így adódik a kérdés, hogy mi várható az AMR22-estől. Stroll azonban egyelőre nem akar célokat felállítani, mert még nem lehet tudni, milyen lesz a kocsi teljesítménye a többiekéhez képest. A kanadai versenyző felhívta a figyelmet, hogy az előző két idényben teljesen más motivációt kellett találniuk.

2020-ban például [még Racing Pointként] olyan autóval rendelkeztünk, amellyel a dobogóért és esetenként a győzelemért harcolhattunk – jelentette ki talán kissé túlzóan. – Gyakran küzdöttünk ezekért a pozíciókért az első ötben vagy háromban, és néhányszor a futamot is vezettük.

Ezt követően tavaly a pontszerző helyekért csatáztunk, a nyolcadiktól a tizenegyedik pozícióig.”

Stroll szerint ebben a tekintetben is sok múlik az autó versenyképességén, illetve hogy hova kell fókuszálniuk annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet kihozzák belőle. Jelenleg azonban ezt nem tudják, és szerinte nincs értelme konkrét elvárásokat megfogalmazni, amíg nem hajt ki mindenki a pályára. Persze bizonyos célokat még így is ki lehet tűzni.

Csapatként ugyanakkor nagyon egységesnek kell lennünk, és figyelnünk kell minden apró részletre, amelyet javítanunk kell az új autón – magyarázta a kanadai versenyző. – A tesztek során rengeteget kell majd tanulnunk, sok mindent meg kell értenünk, és ki kell próbálnunk. Szerintem nagy előnyre lehet szert tenni, ha a lehető legtöbbet hozzuk ki az új szabályokból, amelyeket még egyetlen csapat sem értett meg igazán.”