Miért nem kell egyik élcsapatnak sem a középmezőny kiemelkedő pilótája?

Forma-1, Pierre Gasly, Katari Nagydíj 2021, péntek
AlphaTauri's French driver Pierre Gasly arrives for first practice session ahead of the Qatari Formula One Grand Prix at the Losail International Circuit, in the city of Lusail, on November 19, 2021. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Pierre Gasly legalább két éve bizonyítja, hogy többre hivatott versenyző, mint hogy a hosszú távon legfeljebb a középmezőnyre esélyes Alpha Tauriból hozza ki a lehető legtöbbet. Ennek ellenére nagyon úgy néz ki, hogy önmagában idén sem lesz elég a jó teljesítmény ahhoz, hogy feljebb léphessen.

Max Verstappen és Lewis Hamilton tavaly látványosan uralta a Forma-1-et, de a teljesítményüket tekintve már 2020-ban is messze kiemelkedtek a mezőnyből. Utánuk viszont már korántsem volt állandó a sorrend, és több versenyzőről is el lehetett mondani, hogy bizonyos időszakokban ő nőtt fel a legjobban a legutóbbi két világbajnokhoz.

Verstappen és Hamilton kiemelkedett az elmúlt két évben, de utánuk már nem volt állandó az erősorrend Forrás: Daimler AG/LAT Images

Közülük a legtöbben a tavalyi konstruktőri bajnokság első négy helyezettjének egyikénél vezetnek. Charles Leclerc persze nem ennek köszönheti, hogy negyedik évét kezdi meg a Ferrarival, mint ahogyan Daniel Ricciardo és Carlos Sainz szerződtetését is már a 2020-as idény kezdete előtt bejelentette a McLaren, illetve a Scuderia, de a következő 17 versenyen mindketten megerősítették, hogy leendő csapataik jó lóra tettek. Sergio Pérez pedig már nyilvánvalóan a tavalyelőtti idény második felében nyújtott teljesítményének köszönhette, hogy „felfelé bukott”, hiszen azok után, hogy élő szerződése ellenére elküldték az akkor még Racing Point néven induló Aston Martintól, a Red Bull nyújtott neki mentőövet.

Tavaly egy fokkal egyértelműbb volt a helyzet, hiszen Verstappent és Hamiltont leszámítva összességében Lando Norris szerepelt a legjobban,

aminek köszönhetően egyértelműen magasabb polcra helyezte magát a közvélemény szemében. Ami pedig George Russellt illeti, neki nehezebb volt kiemelkedő eredményeket produkálnia, hiszen a Williams általában a leglassabb autók közé tartozott, de a tavalyi spái és szocsi időmérőn így is sikerült, nem beszélve mercedeses beugrásáról, amikor nem rajta ment el a győzelem.

A felsorolt pilóták tehát többé-kevésbé a helyükön vannak, bár akad, aki tavaly nem éppen a várakozásoknak megfelelően szerepelt. Ugyanakkor egyvalakiről nem esett szó: Pierre Gaslynak szintén voltak kiemelkedő időszakai az elmúlt két, vagy inkább két és fél év alatt. Az éppen ma 26 éves francia pilóta a 2020-as idény közepén minden kétséget kizáróan ott volt a legjobb három versenyző között, tavalyi időmérős szereplései pedig azért sikkadhattak el sokak szemében, mert a futamokon már gyakran visszaesett, de az esetek többségében ez sem rajta múlott.

Teljesítménye a szakértőket és a szurkolókat is meggyőzte: 2020-ban a csapatfőnökök szerint a 9., az F1-nek dolgozó újságírók szerint a 3., a rajongók szavazatai alapján pedig a 6. legerősebb produktum volt az övé. Ugyanez a számsor tavaly 7., 5., illetve 4. volt.

Ehhez képest viszont 2021-ben és idén sem kapott lehetőséget olyan csapatnál, amelyben legalább a lehetőség megvan, hogy az Alpha Taurihoz képest előrelépést jelentsen.

És ami még kétségbeejtőbb lehet számára, hogy könnyen lehet, hogy az idei esetleges remek teljesítménye sem lesz elég ahhoz, hogy előrelépjen, legalábbis önmagában.

Hiába a jó teljesítmény, Gasly idén sem ülhetett vissza a Red Bullba Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Hogy pontosan mit jelent az előrelépés, azt nehéz megmondani, hiszen nemhogy a jövő évi, de még az idei autók közötti erősorrendet sem ismerjük. Ugyanakkor egyvalami teljes bizonyossággal kijelenthető, bármelyik évről is legyen szó: jelen helyzetében Gasly soha nem fog harcolni a világbajnoki címért.

Egy tökéletes világban a legjobb, amit elérhetünk, az a második hely, mert a Red Bull mindig előttünk lesz – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak. – Azonban csak akkor [sikerülhet mindez], ha mindenki elrontja az új autóját.

Mindez a legmerészebb álmaimban valósul meg, de nem reális.”

Ami a lehetőségeit illeti, a Williamsnél, az Alfa Romeónál és a Haasnál egyaránt lehet üresedés, de az egyszerűség kedvéért most azzal számolunk, hogy ezen istállók egyike sem jelent neki előrelépést. Maradt tehát hat, amiből kettőt szinte teljes bizonyossággal ki lehet zárni.

Az akkor még Renault néven induló Alpine-nál 2020-ban felmerült a neve, hogy esetleg az idei szezonra szerződtessék Esteban Ocon helyére, és ő vigye tovább a „francia csapatnál francia pilóta” vonalat. Végül aztán honfitársával egészen 2024-ig szerződést hosszabbítottak, így Gaslynak nem volt esélye odaigazolni.

2023-ra Fernando Alonso helye üresedhet meg, amennyiben vagy a kétszeres F1-es világbajnok, vagy az autó nem hozza az elvárt szintet. Ugyanakkor még ha ez meg is történik, meglepő lenne, ha az enstone-i alakulat nem Oscar Piastrit ültetné be a helyére, aki az utánpótlás-szériákban hasonló tettet vitt véghez, mint Leclerc és Russell.

A másik csapat, amit valószínűleg ki lehet zárni, az a Ferrari.

Leclerc 2024-ig rendelkezik szerződéssel, és Sainz is vélhetően hosszabbítani fog. Ha pedig valamelyikük véletlenül mégis távozna, akkor alighanem Mick Schumacher lenne a maranellóiak számára minden szempontból ideális jelölt, és csak akkor néznének más után, ha a német versenyző nagyon gyengén szerepelne második szezonjában. A Forma-1-ig vezető úton viszont megmutatta, hogy pont ilyenkor képes látványos fejlődést mutatni debütáló évéhez képest.

Gaslynak az sem feltétlenül lesz elég, ha az elmúlt két évben látott formáját hozza Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A maradék négy alakulatról már minimum egy fokkal jobban el lehet képzelni, hogy Gasly ott köt ki 2023-ban. Ezzel együtt mindegyikről elmondható, hogy nem csupán az ő jó teljesítménye kell ahhoz, hogy felmerüljön a neve, hanem az is, hogy egyáltalán üresedés legyen, amire talán egyiknél sincsen 50 százaléknál nagyobb esély. Emellett bizonyos csapatok esetében az a kérdés is komolyan felmerülhet, hogy érdemes-e hozzájuk igazolni.

A Red Bullban reménykedhet, de nem biztos, hogy jól járna

Szerintem kulcsfontosságú döntés lesz – nyilatkozta Gasly aThe-Race.com-nak az esetleges csapatváltásról. – Látnunk kell a Red Bull álláspontját a következő pár évet illetően, mert már nyolc éve velük vagyok. Ez hosszú idő, most pedig nyilvánvalóan versenyképes autóval rendelkeznek. Látnom kell, hogy mit fognak tenni Maxszal, és hogyan haladnak előre, de nyilván a pályafutásomra is gondolnom kell.

Még mindig nagyon fiatal vagyok, de az a célom, hogy az első helyen legyek, amikor ezek a srácok [az élcsapatok – a szerk.] megnézik, ki lehet az utánpótlás.”

Ahogyan tehát Gasly is utalt rá, jelentős részben a Red Bull kezében van a jövője, hiszen 2023-ig szerződés köti őt az Alpha Taurihoz, tehát ha akarják, papíron még két évig a faenzai alakulatnál tarthatják. Kérdés, hogy a Milton Keynes-i istálló mit tervez vele, de ezt bizonyára még ők sem tudják pontosan, hiszen számos tényezőtől függ.

A francia pilóta esetében 2020-ban és tavaly is felmerült, hogy esetleg visszatérhet a nagycsapathoz, de a bikások mindkét alkalommal Péreznek szavaztak bizalmat. Gasly nemrég elárulta, mennyire csalódott, hogy ismét lemaradt az ülésről, és nem is annyira burkoltan kijelentette, szerinte a teljesítménye alapján ő érdemelte volna meg azt. Ezzel együtt bízik benne, hogy idén már másképpen határoznak ez ügyben.

– szögezte le. – Most azonban úgy döntöttek, hogy Sergióval folytatják. Nem tudom, mit terveznek, de azt mondják, 2023 valószínűleg jelenthet lehetőséget, szóval megpróbálom ehhez a legjobb pozícióba hozni magam.”

Gasly egyáltalán nem élt az eséllyel, amikor a Red Bull pilótája volt Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Lars Baron

Hogy jó formája ellenére eddig miért nem mellé tette a voksot a Red Bull, annak minden bizonnyal egyetlen oka van: a 2019-es idény első 12 hétvégéjén finoman szólva sem azt bizonyította, hogy alkalmas arra, hogy egy győzelemért harcoló alakulat színeiben versenyezzen. Az időmérőkön csak egyszer, Verstappen balszerencséjének köszönhetően győzte le a holland pilótát, de az esetek többségében nagyon kikapott tőle. Önmagában ezzel viszont még nem feltétlenül lett volna baj,

mert tavaly Pérez is hasonló számokat produkált, mégis megtarthatta a helyét.

Az igazi probléma vele, majd később Alexander Albonnal is az volt, hogy legfeljebb akkor tudtak javítani a rajtpozíciójukon, amikor nagyon hátulról indultak. A középmezőnyben már rendre megakadtak, így tőlük nem lehetett olyasmire számítani, mint amit Pérez tett Hamilton ellen Törökországban és főleg Abu-Dzabiban.

A Red Bull-vezetőség tagjainak fejében pedig nyilvánvalóan él ez az emlék, még annak ellenére is, hogy Gasly az azóta eltelt időszakban szinte folyamatosan bizonyít. Természetesen senki sem tudhatja, hogy manapság megismétlődne a 2019-es forgatókönyv, vagy most már a nagycsapatnál is tudná hozni az Alpha Taurinál látott teljesítményét, de a 26 éves versenyző alighanem az utóbbira szeretett volna utalni.

Ezen a ponton szerintem csak a tapasztalat [számít] – vélekedett. – Más sportágakkal összehasonlítva, amelyekre az ember minden egyes nap edz, az F1-ben csak a versenyhétvégéken tudunk dolgozni a képességeinken, illetve fejleszteni a tudásunkat önmagunkról, az autóról, valamint arról, hogyan kell a határon lenni.

Azt hiszem, mindez a futamokkal és az F1-ben töltött évekkel természetessé válik.”

Gasly szerint ez a folyamat a tavalyi szezon két bajnokesélyesén is végigkövethető volt. „Ha megnézzük Maxot, ő nagyon fiatalon érkezett meg, de több hibát követett el, mint amennyit mostanában – mutatott rá. – Amikor fiatalabb volt, Lewis [szintén] többször rontott, mint amennyit most lehet látni tőle. Tényleg úgy érzem, hogy ebben a sportágban a tapasztalat erősebbé teszi az embert.”

Gasly úgy érzi, készen áll rá, hogy ismét Horner csapatánál versenyezzen Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

Gasly tehát úgy véli, meg tudná ragadni a második esélyt, és a jó hír számára az, hogy a Red Bullnál is akad, aki hasonlóan gondolkodik erről. „Őszintén úgy gondolom, hogy Pierre most már készen áll arra, hogy feljebb lépjen – nyilatkozta Jonathan Wheatley, az energiaitalosok sportigazgatója a Jack Threlfall Show-ban.

Persze egyrészt ezt nem Christian Horner csapatfőnök, vagy Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója mondta, akik a végső döntést meghozzák,

másrészt, még ha ők is így gondolják, alighanem akkor sem kizárólag Gaslyn múlik, hogy megkapja-e ismét a lehetőséget. Legalább két másik versenyző teljesítménye is szerepet játszik a döntésben.

Az egyik nyilvánvalóan Pérez, aki felemás teljesítményt nyújtott első idényében, amit a Red Bullnál töltött. Talán az a kijelentés sem állna messze az igazságtól, hogy bár Verstappen és így a csapat is sokat köszönhet neki, de a konstruktőri bajnokság lényegében rajta úszott el. Az idény eleji bukdácsolást még könnyebben meg lehetett magyarázni, hiszen ő maga is öt futamnyi türelmi időt kért, de az őszi szezon első felében látottakat már kevésbé.

A 32 éves versenyző nemrég határozottan kijelentette, hogy teljes mértékben sikerült alkalmazkodnia a Red Bullhoz, és idén magasabb szintre lép. Ha ezek a szavak valósággá válnak, akkor Gasly előtt alighanem egy újabb szezonra bezárulnak a Red Bull kapui.

Az egyszeres futamgyőztes valószínűleg akkor reménykedhet reálisan abban, hogy átveheti Pérez helyét, ha utóbbi teljesítménye legfeljebb a tavalyi szinten marad.

Ha mindez Gasly újabb jó évével párosul, akkor a bikások vélhetően fontolóra veszik a csere lehetőségét. Annál is inkább, mert addigra még inkább elhomályosulnak első próbálkozásának emlékei, ellenben zsinórban harmadik teljes évét hozná le úgy, hogy többé-kevésbé folyamatosan magas szintet hoz. Ha pedig Pérez hátránya még jobban megnő csapaton belül, a Red Bull szinte biztosan habozás nélkül búcsút fog inteni neki.

Gaslynak csak akkor lehet esélye a Red Bull ülésére, ha Pérez teljesítménye nem javul Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

Ez esetben viszont felmerülhet a kérdés, hogy kivel pótolják a mexikói pilótát. Persze ha most kellene dönteni erről, akkor minden bizonnyal Gaslyra esne a választás, de egy év elég lehet arra, hogy egy másik versenyző meggyőzze Horneréket. Őt pedig Cunoda Jukinak hívják.

Elsőre valóban meglepőnek tűnhet a japán versenyző neve, hiszen tavaly ő volt a szezon egyik, ha nem a legnagyobb csalódása,

és a közelébe sem ért csapattársa teljesítményének. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy egy újonc pilótáról volt szó, és simán elképzelhető, hogy az idei szezonra az F2-ben mutatott formáját, vagy legalábbis egy ahhoz jóval közelebbi állapotot fogunk látni.

Ha pedig Gasly nem veri meg meggyőző különbséggel a japán pilótát, akkor a Red Bullnál elgondolkozhatnak. Az egyik opciót az a versenyző jelenti, aki egyszer már megbukott náluk, de azóta újjáépítette magát, és az elmúlt években látott formája alapján akár meg is érdemelhet még egy esélyt. Vele szemben viszont ott van a jelenlegi mezőny legfiatalabb pilótája, aki ugyan lehet, hogy nincs még a francia versenyző szintjén, de életkoránál fogva valószínűleg többet fog fejlődni nála.

Ha Gasly számára minden kedvezően alakul, és a Red Bull felkínálja neki a lehetőséget, hogy visszatérjen a nagycsapathoz, még akkor is érdemes lenne feltennie magának a kérdést, hogy megéri-e visszamenni Verstappen mellé. Marko pár héttel ezelőtt lényegében kijelentette, hogy hiába a szabályváltozás, az idei autót is a holland pilóta szája íze szerint építik, aki olyasmivel is képes megbirkózni, amivel csapattársai nem. Ez akár intő jel is lehet Gasly számára, és Pérez példája is mutatja,

hogy hiába szerepel jól valaki egy kisebb csapat színeiben, legyen bármilyen tapasztalt is, a Red Bull igencsak nagy falat.

Persze ez a kérdés jelenleg költői, hiszen Gasly maga egyértelműsítette, hogy a Red Bull az elsődleges célja, ahol könnyen lehet, hogy harcolhat győzelmekért, de Verstappen mellett a világbajnoki címért aligha. Ha azonban a külső körülmények nem az ő kezére játszanak, akkor komolyan elgondolkozhat a váltáson. A probléma csupán az, hogy a többi, potenciális előrelépést jelentő istálló esetében is reménykedni kell, hogy felszabaduljon az egyik ülés.

Vettel kiégése vagy Ricciardo gyengélkedése jelenthet menekülőutat

Ha tehát Gasly 2023-ra sem kap lehetőséget a Red Bullnál, érdemes lehet más lehetőségek után néznie, tekintve, hogy a legjobb sportolói életkorban lesz. Persze a szerződése 2023-ig szól, így az Alpha Tauri papíron magához láncolhatja, de egyrészt egy kedvetlen versenyző soha nincs hasznára csapatának, másrészt a 26 éves versenyző távozása esetén nekik is lehetőségük nyílna felhozni egy újabb tehetséget a Forma-1-be.

Vettel valamivel jobban szerepelt, mint 2020-ban, de a nagy áttörést egyelőre az Aston Martin sem hozta meg számára Forrás: AFP/Karim Jaafar

Ha Gasly elhagyja az Alpha Taurit, két reális forgatókönyv jöhet szóba: az Aston Martin és a McLaren. Persze előbbi tavaly az Alpha Tauri mögött végzett a pontversenyben, és utóbbi sem harcolt a vb-címért, de hosszabb távon mindkét alakulatnak ez a célja.

Ami a silverstone-i istállót illeti, Sebastian Vettel helye lehet kérdéses akár a német pilóta, akár a csapat döntése miatt.

Ahogyan ezt mi is taglaltuk, a Ferraritól való távozás és az ezzel járó környezetváltozás nem hozott áttörést a négyszeres világbajnok számára, és benne van a pakliban, hogy valamelyik félnek már idén elfogy a türelme.

Vettelt láthatóan már nemcsak a versenyzés, hanem például a környezetvédelem is foglalkoztatja, és messze nem száz százalékban a Forma-1 teszi ki az életét. Ez idén aligha fog változni, ha az Aston Martin továbbra is a középmezőnyben, és annak is inkább az alján fog szenvedni: a 34 éves versenyzőt vélhetően már csak a kézzelfogható sikerek „rántanák vissza” teljesen a sportágba, hiszen koránál fogva túl sok ideje már egyébként sincs hátra. Ennek tudatában egyáltalán nem kizárt, hogy ha nem lesz komoly előrelépés, akkor magától fogja bedobni a törölközőt.

Ezen döntés felé terelheti őt Lawrence Stroll csapattulajdonos személye, akivel a hírek szerint nem ápolnak túlzottan jó viszonyt. A kanadai milliárdos természetesen közvetlen módon is tehet pilótája távozásáért: ha úgy ítéli meg, hogy teljesítménye nem üti meg az általa elvárt és követelt mércét, akkor egyszerűen nem fogja meghosszabbítani az év végén lejáró szerződését. Ha hihetünk az azóta távozó Otmar Szafnauer szavainak, akkor

ez a kérdés viszonylag hamar el fog dőlni, hiszen az egykori csapatfőnök leszögezte, gyorsan le akarják zárni a 2023-as tárgyalásokat.

Amennyiben Vettel végül akármilyen okból távozik az Aston Martintól, akkor sportszakmai szempontból Gasly lehet az egyik, ha nem a legjobb megoldás. Azonban felmerül a kérdés, hogy a csapatnál mennyire érvényesülnek a sportszakmai szempontok, amikor új pilótát keresnek: bár elküldése bejelentéséig Pérez sem élete formájában versenyzett, de Vettel éppen a legrosszabb napjait élte a Ferrarival, mégis őt választották, aminek marketingszempontból nyilvánvalóan megvolt a haszna.

Korántsem egyértelmű, hogy Gaslynak érdemes-e Vettel helyére igazolnia, ha erre lehetőség adódik Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Mark Thompson

Ugyanakkor, ha a Red Bullnál felmerülnek kérdőjelek, akkor az Aston Martinnál még inkább. Ami a bikásoknak Verstappen, az a silverstone-i alakulat tulajdonosának sok szempontból fia, Lance Stroll. Bár nem a teljesítménye miatt, de a kanadai versenyző ugyanannyira bebetonozta magát jelenlegi csapatához, és Vettelből, valamint a korábbi tapasztalatokból kiindulva Gaslynak ezzel könnyen meggyűlhet a baja.

Arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem biztos, hogy az Aston Martin az új korszak első éveiben előrelépést jelenthet az Alpha Taurihoz képest.

Mindez természetesen a McLarenről sem mondható el minden kétséget kizáróan, de a legtöbben azért hamarabb fogadnának arra, hogy a wokingiak esetében ez megvalósul. Bár tavaly elbukták a konstruktőri dobogót, a csapat összességében rengeteget fejlődött az elmúlt években, az új technikai szabályokkal, illetve a költségvetési plafonnal pedig még egy szintet léphetnek előre.

Ehhez azonban Daniel Ricciardo jó formája is nagyon kellene, akiről nem túlzás kijelenteni, hogy legjobb esetben is megkönnyítette a Ferrari dolgát a konstruktőri 3. pozícióért folytatott csatában. Elsősorban tavasszal és nyáron bukott rengeteg pontot,

de az idény második felében is akadtak gyengébb hétvégéi, főleg ami az egykörös tempót illeti.

Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke már a szezon közepén kijelentette, nem erre számítottak, amikor az ausztrál versenyzőt szerződtették. Természetesen nem merült fel, hogy a 32 éves pilótát egy év után elküldik, ezzel együtt a nyilatkozat jelzésértékkel bírt. Azonban ha Ricciardón idén is komoly pontok mennek el, már meginoghat alatta az ülés, és egyáltalán nem biztos, hogy kitölti a 2023-ig szóló szerződését.

Könnyen lehet, hogy Ricciardónak nem fér bele egy hasonlóan gyenge idény, mint a tavalyi Forrás: AFP/Karim Jaafar

Gasly, ahogyan az Aston Martinnál, úgy a McLarennél is ideális választás lehet, és a környezet szempontjából talán Wokingban lenne a legjobb helye. Persze Norris várhatóan addigra már az ötödik évét fogja megkezdeni minden idők második legsikeresebb istállójánál, ráadásul a csapat saját neveléséről van szó, de a mérleg még így sem billen el annyira az ő irányába csapaton belül, mint akár Verstappen, akár Stroll esetében. A brit versenyző ráadásul mindkét eddigi csapattársával remekül kijött, és egyéb szempontból sem lehet panasz a csapaton belüli hangulatra.

Akár Hamilton idő előtti távozása esetén is szóba jöhet

Amit eddig is sejteni lehetett, az Hamilton bejegyzésével gyakorlatilag teljesen biztossá vált: a hétszeres világbajnok marad a Forma-1-ben, Ugyanakkor az még mindig nem zárható ki, hogy idő előtt búcsút int a sportágnak, hiszen szerződése neki is 2023-ig szól.

Erre leginkább akkor lehet esély, ha a Mercedes a vártnál sokkal gyengébb autót épít, a brit versenyző pedig nem kér a középmezőnybeli csatákból.

Miután felmerült, hogy Hamilton a tavalyi szezonzáró hatására visszavonul, mi is foglalkoztunk a lehetséges utódlással. A legkézenfekvőbbnek Bottas vagy a juniorprogramjukból kikerült Ocon visszahívása tűnhetett volna, de ez a kijelentés jó eséllyel egy év múlva is meg fogja állni a helyét, leszámítva persze a múlt időt.

Az Express ugyanakkor még január végén arról számolt be, hogy nincs kizárva, hogy Gasly 2023-ig a Mercedesnél kössön ki. Ez nyilvánvalóan csak Hamilton visszavonulása esetén lehetséges, mert nehéz elképzelni, hogy Russellt mindössze egy év után elküldik. Első ránézésre ez lehet a legkedvezőbb forgatókönyv a francia versenyző számára, ugyanakkor itt is árnyalni kell a képet.

Egyrészt a Red Bull minden bizonnyal akkor próbálná meg a leginkább az Alpha Taurihoz láncolni Gaslyt, ha ő a Mercedeshez menne.

Ha pedig mégsem, akkor annak bizonyára az lenne az oka, hogy a brackley-i istálló valóban visszaesett. Ez esetben megint csak felmerül a kérdés: biztosan érdemes odaigazolni?

Miután felmerült Hamilton visszavonulása, Gasly neve felmerült mint az ő lehetséges pótlása Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Persze a 26 éves versenyző karrierje akkor sem fut feltétlenül zsákutcába, ha minden felsorolt csapatnál marad a jelenlegi felállás, ő pedig még egy évre kénytelen lesz megelégedni az Alpha Taurival. Könnyen lehet, hogy 2024-re a mostaninál sokkal jobb esélyei lesznek az előrelépésre, már csak azért is, mert – jelen állás szerint – addigra nem lesz élő szerződése a faenzai alakulattal. Ugyanakkor már így is a mezőny idősebbik felébe tartozik, és ha valamiről, akkor erről biztosan ki lehet jelenteni, hogy legfeljebb ideiglenesen fog változni, de valószínűleg már úgy sem.