Vágólapra másolva!
Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke rámutatott, hogy hiába kellett meghúznia a nadrágszíjat a Forma-1 nagycsapatainak, vannak területek, amelyeken óriási előnyben vannak a korábbi évek korlátlan költekezése miatt.

Lehetőséget kínál, de azért egy csapásra nem old meg mindent a Forma-1-ben a tavaly bevezetett, az idei évtől 140 millió dollárosra csökkentett költségplafon, hiszen a középcsapatok lemaradása ettől még nem tűnik el minden területen, sőt, akadnak, akik így is kevesebbet fognak költeni, hiszen a 140 millió is sok nekik. Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke pedig kiemelte, hogy több területen is komoly lemaradásban vannak a nagycsapatokkal szemben.

Nem lesz hirtelen mindenki egyenlő Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Lars Baron

Tost úgy véli, hogy míg a költségplafon erősen limitálta a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull lehetőségeit, a korábbi évek korlátlan költekezése során ezek a csapatok olyan előnyökre tettek szert, amelyeket nem lehet egyik napról a másikra ledolgozni.

„Továbbra is dolgoznunk kell az infrastruktúrán, hogy mindent optimalizáljunk.

– idézi az Autosport az osztrák szakembert. – Az utóbbi években milliókat költöttek erre a területre. Megfelelő a költségvetésünk, de soha nem tudtunk ennyit invesztálni szimulációs eszközökbe, miközben ezek egyre fontosabbá válnak, mert egyre kevesebb időt töltünk a pályán. Ennélfogva szükség van rájuk, és ebben továbbra is vannak hiányosságaink."

Tost elmondta, hogy igyekeznek ledolgozni a hátrányukat, például a faenzai központban új csarnokot és épületet építenek, és „sok minden zajlik, hogy jó pozícióba hozzon minket", ugyanakkor kiemelte, hogy természetesen ez idő alatt a többiek sem egy helyben toporognak.

Az Alpha Tauri nincs rossz helyzetben, de a nagyok dolgát nem tudja megnehezíteni Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Lars Baron

Az utóbbi két évben a mezőny hátsóbb régióiba visszaeső Alfa Romeo sem tétlenkedik, amely az olasz autógyártó és a kínai Csou Kuan-jü által érkező szponzoroknak köszönhetően nem lesz messze a 140 milliós plafontól. „Vannak még folyamatban levő tárgyalások szponzori oldalon és hasonlók, de

– nyilatkozta az Autosportnak Frédéric Vasseur csapatfőnök.

„A Forma-1-ben a folyamatok mindig csendesen zajlanak, mert a toborzás két-három évbe telik attól függően, hogy az ember kit akar. És akkor ott a tehetetlenség az autóval. Ez nem mindig volt könnyű, mert voltak gondjaink az elmúlt két-három évben, de ez ilyen.

– ecsetelte a francia, de ő is figyelmeztetett, hogy ez még nem jelent automatikus sikereket. – Mindenki ugyanezt teszi. Mindenki próbálja jobbá tenni a pilótapárosát, a motorját, mindenki toboroz. Valószínűleg a legszebb része a munkánknak, hogy mindenki a teljesítményre koncentrál, és meg van győződve róla, hogy holnap jobb munkát fog végezni. Ez jelenti a fő motivációt."

Az Alfa Romeo nagy lehetőség előtt áll Forrás: Zak Mauger / LAT Images/Motorsport Images/Zak Mauger

„A végén viszont valaki első lesz, valaki pedig tizedik. Lesznek jó és rossz eredményeink, de a legfontosabb, hogy a vállaltnál mindenki meg van győződve róla, hogy a jó irányba tartunk. Ez fontos számomra, mert minden részvényes támogatására szükségünk van" – jelentette ki a csapatfőnök.