Már Horner is azt valószínűsíti, hogy a Honda velük marad az új motorkorszakig

Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 23: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda on track during the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 23, 2021 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Forma-1-ből kivonuló Honda eredetileg csak 2022-ben segítette volna ügyfelét, a Red Bullt a motorok terén. A korábbi sajtóértesülésekre reagálva Christian Horner viszont már arról beszélt, hogy valószínűleg több évig folytatódik az együttműködés, amíg érkeznek az új szabvány szerint készülő motorok.

A Honda tavaly elvileg ismét kiszállt a Forma-1-ből, gyakorlatilag azonban nem, hiszen a Red Bull motorszállítójaként a sorozatban marad. A bajnoki címet megszerző csapat terve az, hogy a 2026-ban érkező új motorkorszakot már saját gyártású erőforrással kezdje meg, de ehhez természetesen több év befektetett munkája szükséges, és addig is versenyezniük kell valamivel, aminek üzemeltetéséhez egyelőre nem áll rendelkezésükre a speciális szaktudás és felszerelés.

A Honda ebben nyújt segítséget, ahogy azt a kezdetektől lehetett tudni. „A Honda stábja február végétől a mi alkalmazásunkba kerül – mondta Horner a Racingnews365.com-nak. – Japánban, Szakurában marad a motorok összeszerelése, onnan kapjuk a műszaki támogatást is." Hozzátette, hogy az állományba a fejlesztéssel és az üzemeltetéssel foglalkozó szakembereket veszik át, a technikai igazgató Tanabe Tojoharut és a programot irányító Jamamoto Maszasit nem.

A Honda feljutott a csúcsra a Red Bull-lal Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

Ami egyelőre nem végleges, hogy a japánok meddig maradnak a fedélzeten. Egyre valószínűbb, hogy egészen 2025 végéig, és az erre vonatkozó sajtóértesülést Horner is esélyesnek látja.

– Nagyon hálásak vagyunk a Hondának, hogy megadják ezt segítséget, mialatt átállunk arra, hogy önálló erőforrást készítsünk."

„A motorokat Red Bullként tüntetjük fel, de a Honda márkaneve is jelen lesz, erről később tájékoztatunk. Nem lesznek láthatatlanok."

A motorszabvány ugyan nem változik idén, de az erőforrásrészlegeknek a szokásos fejlesztési törekvések mellett jelentős kihívást ad az üzemanyagok átalakulása: 2022-től 10%-ra nő az etanoltartalom bennük, ami a kisebb energiasűrűségből adódóan csökkenti a motorok teljesítményét.

A Honda a legutóbbi hírek szerint ezt a hátrányt még nem tudta oly mértékben ledolgozni, mint a Ferrari.