A Ferrari korábbi partnere szállítja az egyenfelniket az idei évtől a Forma-1-ben

Forma-1, Abu-dzabi Nagydíj, Pirelli gumik
YAS MARINA CIRCUIT, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 09: Pirelli tyres along with the new size for 2022 season during the Abu Dhabi GP at Yas Marina Circuit on Thursday December 09, 2021 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Steven Tee / LAT Images)
Vágólapra másolva!
Az új autók mellé az idei évtől jönnek az egyforma felnik a Forma-1-ben, amelyeket a Ferrari korábbi partnere bocsát a csapatok rendelkezésére. Mivel a BBS több mint tíz év után tér vissza, a csapatok aggódnak egy kicsit. 

Az idén komoly technikai szabályváltozások lépnek életbe a Forma-1-ben, az autók koncepcióját alapjaiban megváltoztató, szemre is látványos módosítások egyik eleme pedig, hogy nagyobb, 18 colos felnikre szerelt kerekeken fognak gurulni a kocsik. És nem akármilyen felniken, mostantól ugyanis azok is egységesítve lesznek, most pedig hivatalosan is bejelentették, hogy melyik gyártó fogja szállítani őket.

A felnik belsejét (is) eddig az adott csapatra szabta a beszállító, de ez mostantól nem így lesz Forrás: NurPhoto/Joan Valls/NurPhoto/Joan Valls

Az egyenfelnik egyebek mellett csökkenteni fogják a költségeket is, a csapatok eddig ugyanis különösen nagy gondot fordítottak arra, hogy aerodinamikai előnyökhöz jussanak az egyedi kialakításukkal, illetve a gumik előkészítésében és optimális használatában is kulcsszerepük volt. Ez a terület mostantól azonban kiesik a fejlesztési versenyből.

A 18 colos felniket ettől az évtől a BBS fogja gyártani és szállítani az összes csapatnak,

miután már a Motorsport Világtanács 2019 decemberi ülésén megegyeztek erről, de mivel az új szabályokat a koronavírus-járvány miatt 2020-ban 2021-ről 2022-re halasztották, csak most, a tokiói autó és motorkiállításon jelentették be hivatalosan az együttműködést.

A RacingNews365.com értesülései szerint mindez azt is jelenti, hogy a BBS mostantól az F1 hivatalos felniszállítójaként hivatkozhat magára.

Már 18 colos felnik (jobbra) lesznek az autókon Forrás: Steven Tee / LAT Images/Motorsport Images

A BBS egyébként hosszú éveken át a Ferrari partnere volt,

az 1999 és 2004 közötti sikerkorszakban (zsinórban 6 konstruktőri és 5 egyéni világbajnoki cím) is ők szállították a felniket a vörösöknek, egészen 2011-ig.

Azóta pedig nemcsak Maranellóban, hanem az F1-ben sem voltak jelen, ezért a csapatok korábban aggodalmukat fejezték ki, mondván nem biztos, hogy szerencsés olyan gyártóra bízni a munkát, amelynek nincs tapasztalata az utóbbi évekből. A másik, ami nemtetszést váltott ki, hogy 2020-ban csődeljárás alá került a cég, de azóta rendeződött az anyagi helyzete, amiről a csapatokat is biztosították.