Hasonló volt a helyzet egy évvel korábban is, csak akkor az autó még jóval gyengébbnek bizonyult. Ennek ellenére Verstappen a Török Nagydíjon kívül lényegében hibátlanul szerepelt az év során, és valószínűleg csak a kocsi megbízhatatlanságának és a balszerencséjének köszönhette, hogy Valtteri Bottas mögött maradt a pontversenyben. Azonban fény derült arra, hogy tehetsége közvetve súlyos gondokat okozott a Red Bull mérnökeinek.
Év elején nem voltunk messze a Mercedestől, a szezon közepén viszont nagy volt a hátrányunk, mielőtt újra feljöttünk
– nyilatkozta Pierre Wache, a Red Bull technikai igazgatója a Motor Sport Magazine-nek. –Egyértelmű, hogy rossz irányba mentünk, aztán talpra álltunk. Ez az a pont, ahol az elemzésünk során valamit eltévesztettünk a fejlesztési irányt illetően. Az autónak volt egy olyan tulajdonsága, amelyet Max kedvelt, és amely lehetővé tette számára, hogy gyorsabban menjen. Ennek következtében, ahogyan tovább haladtunk ezen az úton, úgy javultak a körei.”
Egészen konkrétan az RB16-os hátsó stabilitásáról, pontosabban annak hiányáról van szó. Köztudott, hogy Verstappen ilyen típusú kocsiban is jól érzi magát, de tavaly ez már túlságosan nagy méreteket öltött, csakhogy a holland pilóta továbbra is képes volt elfedni a problémát. Mindez rendkívül károsnak bizonyult fejlesztési szempontból.