A bikás istálló, valamint a Mercedes esetében minimum a tesztekig ott lesz a kérdés, hogy nem kerültek-e hátrányba azok után, hogy a világbajnoki csata miatt tovább fejlesztették a tavalyi versenygépet, mint a többiek. Helmut Marko szerint azonban mindez nem csökkenti az idei esélyeiket.
A pilóták időközben végeztek némi szimulátoros munkát, de természetesen a mérnökök fejlesztik az autót”
– nyilatkozta a Servues TV-nek a Red Bull tanácsadója. A 2022-es autók az idény elején szinte biztosan lassabbak lesznek elődjüknél, és könnyen lehet, hogy a hátsó tapadás jelentősen csökkenni fog. Ez esetben nyilvánvaló, hogy a versenyzőknek alkalmazkodniuk kell az új helyzethez, ami az osztrák szakember szerint Verstappennek nem jelent problémát, de Sergio Péreznél már nem ennyire egyszerű a helyzet.„Max képes [gyorsan] vezetni egy olyan autót, amelynek eléggé instabil a hátulja – jelentette ki. – A kocsinak a lehető leggyorsabbnak kell lennie, nem feltétlenül kényelmesnek vagy kellemesnek. Csupán a második versenyzők esetében gyakori, hogy ezzel problémájuk akad.”
A Red Bullnál az elmúlt években valóban megfigyelhető volt, hogy Verstappen igényeinek megfelelően tervezik az autót, ami így rendkívül nehezen volt vezethető. A holland pilóta rendre megbirkózott a feladattal, és általában a lehető legtöbbet hozta ki a konstrukcióból, de az előző három évben Pierre Gasly, Alexander Albon és Pérez is nagyon messze volt tőle.