A vártnál jobban áll új motorjával a Ferrari, de kérdés, hogy ez elég-e

Forma-1, Szaúd-arábiai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Ferrari's Spanish driver Carlos Sainz Jr competes in the qualifying session of the Formula One Saudi Arabian Grand Prix at the Jeddah Corniche Circuit in Jeddah on December 4, 2021. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Jobb számokat produkál a tesztpadon a Ferrari idei F1-es motorja a vártnál, Mattia Binotto csapatfőnök szerint pedig egyértelműen előre fognak lépni a tavalyi évhez képest.

Noha az erőforrások változatlanok maradnak az idei évre, két jelentős kihívással is meg kell birkóznia az F1-es motorgyártóknak. Az egyik, hogy 2022-től be lesz fagyasztva a motorfejlesztés, így a gyártóknak lényegében azzal az erőforrással kell versenyezniük az új motorformula 2026-os bevezetéséig, amellyel nekivágnak az idei évnek. Ez mindenkire jelentős nyomást helyez, hiszen, ha valaki most hátrányban van, azzal négy évre bebetonozza lemaradását ezen a téren.

A másik kihívás, hogy az F1 a fenntarthatóságra törekvés jegyében bevezeti az E10-es üzemanyagot, azaz mostantól a keverék 10% etanol kell legyen. Ez önmagában is jelentős változás, és a becslések szerint 20 lóerős teljesítményveszteséggel jár. A hírek szerint ez a Ferrarinál ugyanakkor nem eredményezi azt, hogy az idei motor gyengébb lesz a tavalyinál, a maranellóiak ugyanis már vissza is nyerték az elvesztett lóerőket.

A Ferrari már tavaly sem volt akkora hátrányban az erőforrás terén, mint 2020-ban Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Ezt a Motorsport olasz kiadása állítja, amely szerint az idei szezonra készülő erőforrás teljesítmény-értékei már jobbak a tavalyi szezon végén használt 065/6-os kódjelű változaténál. Ami pedig még fontosabb, hogy a szaklap szerint

a Ferrari próbapados tesztjei jobb eredményeket hoztak a vártnál, ezért Maranellóban bíznak benne, hogy motorfronton végre utolérhetik az utóbbi két évben őket lehagyó Mercedest és Hondát

(utóbbi az idéntől más néven fut, de lényegében a japánok által gyártott erőforrás lesz).

A Ferrari azok után, hogy 2019-ben a legerősebb motorral rendelkezett, 2020-ra jelentősen visszaesett, hiszen belebukott az erőforrásával kapcsolatos szabálytalanságokba. A Scuderia azóta is ezt a visszaesést nyögi, de Mattia Binotto amondó, hogy a fejlesztések befagyasztására visszakapaszkodhatnak a legjobbak szintjére. „Ha megnézem a 2020-as évet, az erőforrásunk nagy hátrányban volt a motorerő terén, ami az egyenesekben igencsak kiütközött. Ha megnézzük a 2021-es motort, láthatjuk, hogy nagy előrelépés történt.

Binotto optimista Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Foto Colombo Images

„Tudjuk, hogy 2022-től be lesz fagyasztva a motorfejlesztés, eért hajtunk olyan keményen. A jövőbeni teljesítmény szempontjából kritikus, hogy olyan erőforrásunk legyen, amelyre számíthatunk, és amely jó alapokkal szolgál. A hajtás azt jelenti, hogy a motorrészleg nagy erőfeszítéseket tett, ami a forrásokban, a dizájnban és az innovációkban is megmutatkozik" – ecsetelte a svájci olasz.

Természetesen ez idő alatt a Mercedes és a Honda, na meg persze az Alpine sem csak tétlenül várja, hogy a Ferrari utolérje őket.