Mattia Binotto részleteket árult el a 2022-es Ferrariról

Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, abu-dzabi tesztek 2021, első nap
YAS MARINA CIRCUIT, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 14: Charles Leclerc, Ferrari SF21 during the Abu Dhabi November testing at Yas Marina Circuit on Tuesday December 14, 2021 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)
Vágólapra másolva!
Tele lesz innovatív megoldással a 2022-es Ferrari Mattia Binotto, az istálló csapatfőnöke szerint. A svájci olasz arról is beszélt, mi az, amit megtartanak az idei erőforrásból.

Miután az idén a harmadik helyen zárt a Mercedes és a Red Bull mögött a konstruktőri világbajnokságban, a futamot legutóbb 2019-ben nyerő, a világbajnoki címért pedig 2018-ban csatázó Ferrari jövőre mindenképpen szeretne visszatérni a győztesek közé. Erre jó esélyt kínálnak a maranellóiaknak az új szabályok, amelyek újrarajzolhatják az erőviszonyokat, és amelyekre Mattia Binotto csapatfőnök szerint a korábbinál nyitottabb szellemiséggel készültek.

A jövő évi autók alapjaiban lesznek eltérőek az idei kocsiktól Forrás: F1

„Ha megnézem a 2022-es autót és a 2022-es erőforrást, higgyenek nekem, rengeteg az innováció.

– nyilatkozta Binotto az Autosportnak. – Ezt én magam is meg tudom állapítani pusztán azzal, hogy ránézek az autóra, és arra, ahogy fejlődik azzal a mennyiségű innovációval, amit beletettünk."

A Ferrarinak arra is lesz esélye, hogy a motorfejlesztés 2022-es befagyasztására méginkább közelítsen, vagy akár egy szintre is kerüljön a Mercedesszel és a Hondával ezen a téren. A Scuderiának a 2020 elején kirobbant motorbotrány után jelentős visszaesést kellett elkönyvelnie, a hátrányt pedig azóta is csak részben tudta ledolgozni.

– utalt Binotto az élesben először Charles Leclerc autójában az Orosz Nagydíjon kipróbált, már 2022-re szánt hibrid hajtásra. – De a hibrid rendszerben is lesz néhány változtatás jövőre, első sorban a szabályok miatt, mert az FIA minden rendszerben több szenzort követel meg a jobb ellenőrizhetőség miatt. De a rendszer összességében nagyon hasonló ahhoz, amit a szezon végén használtunk."

A Ferrari innovatívan áll 2022-höz Forrás: Mark Sutton / LAT Images/Motorsport Images/Mark Sutton

„A többi dolog azonban, különösen, ami a belső égésű motort illeti, jelentősen más lesz. Új üzemanyagunk van, aminek tíz százaléka etanol, ami nagyban megváltoztatta az égést. Többé-kevésbé húsz lóerőt veszítünk emiatt, ami önmagában azt jelenti, hogy megváltozott az égési folyamat. Úgyhogy sok lehetőség rejlett az erőforrás fejlesztésében és elég nagy változtatásokat hajtottunk végre."

A kívülről látható legnagyobb változás ugyanakkor természetesen a merőben új szabályok szerint készülő autón fog látszani, akárcsak a többi csapat esetében. De nemcsak a szemmel látható változások lehetnek kulcsfontosságúak. „Szerintem nagyon nyitottan álltunk a feladathoz. Ha megnézzük az autó koncepcióját és hogy mi lehetséges, és mi nem,

Szerintem a csapat jelentős innovációkat hozott és a dizájn, amelyet jelenleg véglegesítünk, eléggé eltér a 2021-estől" – tekintett előre a Ferrari csapatfőnöke.