Miután 2013 végén elhagyta a Mercedes csapatfőnöki székét, Brawn néhány éven át távol volt az F1-től, mielőtt 2017 januárjában, nem sokkal a Liberty Media hatalomátvétele után sportért felelős igazgatóként tért vissza a királykategóriába. Feladata az volt, hogy felügyelje a technikai és sportoldalon végbemenő változásokat, mint az új Concorde-egyezmény megkötése, a költségplafon, illetve az új technikai szabályok bevezetése. Az F1 által a szervezet jövőbeni változásairól kiadott dokumentumában az áll, hogy
a 67 éves szakember „várhatóan" 2022 végén távozik a jelenlegi pozíciójából, noha pontos időpontot erre vonatkozóan nem adtak meg.
Azt sem tudni egyelőre, hogy Brawn marad-e valamilyen tanácsadó szerepben az F1 kötelékében, és ki lép a helyébe.
A másik nagy nevű távozó Brawn egykori kollégája, a vele a Benettonnál 1997-ig együtt dolgozó (Brawn ekkor igazolt át a Ferrarihoz), ez idő alatt két világbajnoki címet nyerő, majd Fernando Alonsóval 2005-ben és 2006-ban, immár a Renault technikai igazgatójaként ismét a csúcsra jutó Pat Symonds.
Symonds 2017 márciusában, Brawn invitálására csatlakozott az F1 vezetéséhez, mint a sportág technikai igazgatója. Feladata az eredetileg 2021-re tervezett, végül egy évvel elhalasztott technikai reformok véghezvitele volt. Miután a következő komoly lépés, a 2026-tól életbe lépő új motorformula is hamarosan véglegesítésre kerül, Symonds úgy döntött, hogy itt az ideje hátralépnie egyet.