Két kulcsfigura is távozik a Forma-1 vezetéséből

Forma-1, Stájer Nagydíj, Ross Brawn
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 24: Ross Brawn, Managing Director (Sporting) of the Formula One Group looks on during previews ahead of the F1 Grand Prix of Styria at Red Bull Ring on June 24, 2021 in Spielberg, Austria. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója, és Pat Symonds technikai igazgató sem lesz már sokáig jelenlegi szerepkörében, de távozásukkal kapcsolatban még vannak kérdőjelek.

Nagy átszervezések várhatóak jövőre a Forma-1 vezetésében, miután az utóbbi évek reformjainak két kulcsfigurája is távozni készül. Az egyikük a korábban technikai igazgatóként, illetve csapatfőnökként összesen kilenc világbajnoki címet nyerő, négy éven át a Mercedest is irányító, 2017 óta az F1 sportért felelős igazgatójaként tevékenykedő Ross Brawn, a másik pedig a Benettonnal és a Renault-val négy világbajnoki címig jutó Pat Symonds.

Ross Brawn már nem sokáig lesz az F1 technikai igazgatója Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

Miután 2013 végén elhagyta a Mercedes csapatfőnöki székét, Brawn néhány éven át távol volt az F1-től, mielőtt 2017 januárjában, nem sokkal a Liberty Media hatalomátvétele után sportért felelős igazgatóként tért vissza a királykategóriába. Feladata az volt, hogy felügyelje a technikai és sportoldalon végbemenő változásokat, mint az új Concorde-egyezmény megkötése, a költségplafon, illetve az új technikai szabályok bevezetése. Az F1 által a szervezet jövőbeni változásairól kiadott dokumentumában az áll, hogy

a 67 éves szakember „várhatóan" 2022 végén távozik a jelenlegi pozíciójából, noha pontos időpontot erre vonatkozóan nem adtak meg.

Azt sem tudni egyelőre, hogy Brawn marad-e valamilyen tanácsadó szerepben az F1 kötelékében, és ki lép a helyébe.

A másik nagy nevű távozó Brawn egykori kollégája, a vele a Benettonnál 1997-ig együtt dolgozó (Brawn ekkor igazolt át a Ferrarihoz), ez idő alatt két világbajnoki címet nyerő, majd Fernando Alonsóval 2005-ben és 2006-ban, immár a Renault technikai igazgatójaként ismét a csúcsra jutó Pat Symonds.

Symonds 2017 márciusában, Brawn invitálására csatlakozott az F1 vezetéséhez, mint a sportág technikai igazgatója. Feladata az eredetileg 2021-re tervezett, végül egy évvel elhalasztott technikai reformok véghezvitele volt. Miután a következő komoly lépés, a 2026-tól életbe lépő új motorformula is hamarosan véglegesítésre kerül, Symonds úgy döntött, hogy itt az ideje hátralépnie egyet.

Symonds 2013-tól 2015-ig a Williamsnél is dolgozott Forrás: Getty Images/2014 Getty Images/Mark Thompson

Az F1 dokumentuma egyéb változásokat is taglal, nevezetesen azt, hogy a Symonds által toborzott, 15 fős, javarészt korábban is az F1-ben dolgozókból álló mérnökcsoport nagy része átkerül az FIA-hoz. Ez részben azon EU-követelmény miatt van, amely a szabályalkotó testület és a jogtulajdonos szétválasztását kívánja meg, illetve átláthatóbbá teszi a felelősségi területeket, miután egyes csapatok zúgolódtak amiatt, hogy az F1 szorosan részt vett a szabályalkotásban, ami alapvetően az FIA feladata.

Az FIA-hoz vándoroló mérnökök Nikolasz Tombazisz, az FIA együléses bizottságának vezetője alatt folytatják a munkát, többségük azonban vélhetően marad az F1 londoni irodáiban.