Vágólapra másolva!
A Szaúd-arábiai Nagydíj 15. körében összeütköző Sergio Pérez és Charles Leclerc egyaránt a másikban bízott, amikor egymással csatáztak a piros zászlós újraindítás után. A monacói pilóta elmondta, miért nem tudott fékezni, hogy elengedje a Red Bullt.

Végül nem osztottak ki büntetést a Szaúd-arábiai Nagydíj sportfelügyelői Charles Leclerc és Sergio Pérez piros zászlós megszakítást előidéző ütközésénél, mert egyik pilótát sem találták túlnyomó részben felelősnek, azaz gyakorlatilag versenybalesetnek minősítették az esetet. Mint kiderült, mindketten úgy voltak vele, hogy a másik látja őket, és majd elkerüli, hogy összeérjenek.

Pérez és Leclerc összeért, a megpördülő Red Bull miatt feltorlódó mezőny végén Mazepin pedig nem tudott megállni, és belerohant Russell Williamsébe

A futam második piros zászlóját előcsalogató incidens a 15. körben, közvetlenül az új rajt után történt a hármas kanyarban. Pérez a közepes gumikon rajtolva próbált elmenni Leclerc mellett, ám a Ferrari a némileg még a Red Bull mellett volt, Pérez azonban befordult és a fal, valamint a saját autója közé szorította Leclerc-t.

– nyilatkozta Pérez a Sky Sportsnak, majd elárulta, bíztak benne, hogy az újabb megszakítás után folytatni tudja a versenyt, de végül nem így lett. – Azt gondoltuk, hogy újraindíthatjuk a motort, de eléggé felmelegedett, úgyhogy végül nem tudtuk ezt megtenni."

Leclerc csodával határos módon megúszta egy kisebb első szárny sérüléssel, majd a versenyt teljesítve a hetedik helyen ért célba. Utólag elmondta, hogy szerinte Pérez tudta, hogy ott van mellette, és arra számított, hogy elveszi a gázt, de mivel a Red Bull bal hátsó kereke bekerült az ő jobb elsője mögé, erre nem volt esélye.

de már ott volt a hátsó kereke, úgyhogy nem volt választásom. Próbáltam a falhoz passzírozni magam, de aztán befordult" – nyilatkozta a monacói.

Az első újraindításnál nem jutottak messzire

A versenyéről Leclerc elmondta, hogy nagyon jól jött nekik a Safety Car a futam elején, amelynél feltették a kemény keveréket, viszont a piros zászló kitolt velük, mivel az új rajtnál pozíciókat veszítettek a kemény abroncsok miatt. A Pérezzel történt kontakt után ráadásul Leclerc még el is fékezte a gumiját, ami a második piros utáni rajtnál és a teljes futamon sem jött jól neki. „A végén próbáltam előrejönni, de nem volt elég, úgyhogy nem vagyok túl boldog, de összességében a tempónk nagyon-nagyon pozitív volt" – összegzett.

A másik Ferrarival a 15. helyről rajtolva a 8. pozícióban végző Carlos Sainz már jobban örült az eredménynek is.

„Nem lehetünk csalódottak az eredménnyel. Jól rajtoltam és tudtam támadni, amivel rögtön helyeket léptem előre a kemény gumin, ami nagyon jól működött. Sajnos a biztonsági autó és az első piros zászló számomra túl korán jött, nem volt más választásunk, mint 36 körre feltenni a közepes keveréket."

A verseny végén Leclerc megelőzte a csapattársát Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

„A második etap elején nagyon jó volt a tempónk, feljöttünk a hetedik helyre és közelítettünk Gasly-ra, de a vége felé teljesen elfogytak a gumijaim, az utolsó körökben pedig nem tudtunk védekezni Charles ellen, aki a kemény keveréken jött. Kár az időmérőért, mert meggyőződésem, hogy előrébb is zárhattunk volna, de örülök, hogy ismét sikerült pontokat szereznünk" – utalt az időmérőn bemutatott két kicsúszására a spanyol pilóta.