Sainz sokkal jobban szerepelt csapattársánál, de ő is könnyen pórul járhatott volna, a csapat ugyanis a Q2 végén úgy döntött, hogy másodszorra is közepesen küldi őt ki. Szerencséjére Sergio Pérez betlizett, így a 10. helyen pont továbbjutott, és ezzel stratégiai szempontból kifejezetten jó pozícióba került.
„Végső soron erős időmérőnk volt, jó köröket raktunk össze, amikor számított – nyilatkozta a Sky Sportsnak. –Az abroncsok miatt sokat vívódtunk: ha a lágyakon megyünk ki, könnyedén bejutottunk volna, a közepeseken viszont nagyon necces volt. Végső soron viszont sikerült, és a többiekéhez képest eltérő stratégián leszünk. A gumikopást még mindig kompenzálnunk kell, ezért választottuk a közepeseket holnapra. Hosszú verseny lesz, nekünk pedig meg kell próbálnunk magas szinten teljesíteni."
Egy repedés okozhatta Leclerc kálváriáját
Könnyen lehet, hogy megvan a válasz Leclerc rossz szereplésére, amit a monacói pilóta nem talált meg. Ez nem is véletlen, mivel a hiba minimum részben nem benne volt, hanem az autójában, a Ferrari ugyanis egy repedést fedezett fel az autóban. Ennek következtében a futamra új kasztnit kap, és a maranellóiak bíznak benne, hogy el tudják végezni a munkát anélkül, hogy Leclerc-t megbüntessék.