A Mercedes mégsem blöffölt - ezért lett újra gyors Verstappen

Forma-1, Mexikóvárosi Nagydíj, rajt, Verstappen, Red Bull, Hamilton, Mercedes
MEXICO CITY, MEXICO - NOVEMBER 07: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 and the rest of the field at the start during the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on November 07, 2021 in Mexico City, Mexico. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Váratlan szombati veresége után a Red Bull a Mexikóvárosi Nagydíjon hozta azt a tempót, amire az időmérő előtt számítottak tőle. Max Verstappen elmagyarázta, hogy miért nem történt meg velük ugyanaz, ami egy nappal korábban.

A Mexikóvárosi Nagydíj hétvégéjén az időmérő edzés második szakaszáig úgy tűnt, hogy senki és semmi nem lesz képes megállítani Max Verstapppent, a Mercedesek azonban meglepetésre kisajátították az első rajtsort. Ezt látva Helmut Marko, a Mercedes tanácsadója azt mondta, riválisuk „jól blöffölt" a hétvége korábbi részében, és csak rejtegette, hogy mire képes valójában.

Noha Lewis Hamilton tagadta, hogy ez lenne a helyzet, a futam előtt nehéz volt megmondani, hogy versenytempóban is tartani tudják-e majd a Red Bullt a Mercedesek. Végül olyannyira nem tudták (Bottas a megpördülése miatt már a rajt után kiszállt a meccsből), hogy Hamilton egy ponton közel 20 másodperces hátrányban volt Verstappennel szemben. A holland pilóta a futam után magyarázattal szolgált rá, hogy mitől "jött vissza" az időmérőn elveszett tempójuk.

Miután Verstappen megelőzte, Hamiltonnak esélye sem volt lépést tartani a hollanddal Forrás: Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

„Nem tudom, hogy honnan jött ez a teljesítmény ma, körönként fél másodperccel voltak gyorsabbak nálunk. Ezt láttuk a hétvége korábbi részében is – nyilatkozta Hamilton a verseny után a Sky Sportsnak. – Annyit tehetek, hogy továbbra is próbálok mindent kisajtolni az autóból. Egyértelműen az övék a jobb autó, nekünk egyszerűen ki kell hozni mindent a lehetőségeinkből és mindent beleadni."

Adrian Newey, a Red Bull sztártervezője sem számított arra, hogy ekkora lesz a fölényük. „Nem számítottunk rá. Küszködtünk az időmérőn, és nem igazán értettük, hogy miért. A Q3-ban nem tudtuk működésre bírni a gumikat, a második sorból pedig az ember soha nem lehet biztos semmiben. Szerencsére Max remekül rajtolt, eltalálta a féktávot, onnan pedig olyan volt, mint Ausztriában, ahol szintén kevésbé koptak a gumijaink és képesek voltunk elszakadni."

Hamilton megemlítette, hogy a futam megmutatta, az időmérőn egyértelműen a Red Bull rontott el valamit a gumikkal, és nem ők gyorsultak fel hirtelen, ahogyan arra Marko utalt.

Verstappen pedig megerősítette a hétszeres világbajnok szavait.

„Egyes pályákon nagyon fontos eltalálni a gumik megfelelő működési tartományát, és hogy miként kell őket felmelegíteni. Ha az ember ebbe pont beletalál, az csodálatos tud lenni, de ha egy kicsit alatta marad vagy bármi ilyesmi, az nagyon megmutatkozik a köridőben. Ez történt velünk szombaton.

Viszont ha beszorulunk valaki mögé, a fékek és az egész autó túlmelegszik a tengerszint feletti magasság miatt, és onnan nagyon keveset tehetünk. Tudtam, hogy nagyon fontos rögtön eléjük kerülni."

A futamon nem okoztak gondot a gumik a Red Bullnak Forrás: AFP/Pedro Pardo

A Red Bull tehát valóban a gumikkal küzdött az időmérőn, ez azonban Verstappen szerint valószínűleg a 2200 méteres tengerszint feletti magasságnak és a ritka levegőnek volt köszönhető. Ezen a pályán ugyanis hiába mennek monacói meredekségű szárnyakkal, a leszorítóerő mértéke a monzait sem éri el, így aztán az autók többet csúszkálnak.

„Különösen a Q2-ben és a Q3-ban nem tudtuk megfelelően kezelni a gumikat. Ezt jobban meg kell értenünk, de ez pályaspecifikus is. Itt olyan alacsony a tapadás, hogy bárminek, ami a gumival történik, nagy hatása lehet egy olyan pályával ellentétben, ahol normális mértékű a leszorítóerő” – magyarázta a futamgyőztes.