Bár szokás szerint már a Q1-ben elvéreztek, a Mexikóvárosi Nagydíj időmérője kicsit a Haas pilótáiról, elsősorban Nyikita Mazepinről is szólt. Az orosz pilóta a Q1 végén, a kivezető körének elején afelől érdeklődött versenymérnökénél, Dominic Hainesnél, hogy megelőzheti-e a számára túlságosan lassú Mick Schumachert, ám erre nem kapott engedélyt. Erre visszakérdezett, hogy „most röhögsz rajtam?”, erre viszont már a vezető versenymérnök, Komacu Ajao válaszolt, aki leteremtette őt, és elmondta neki, hogy ha helyet akar csinálni magának, akkor csináljon.
A Haas versenyzői nem először kerülnek összetűzésbe, még ha ebből a konfliktusból a német pilóta akkor semmit nem érzékelt. Legutóbb a Holland Nagydíj időmérőjén történt ehhez hasonló, amikor szintén nem volt mindenkinek világos, hogy kinek hol kell mennie.
Folyamatosan napirenden van ez a téma
– idézi Mazepint a Racefans. – Utoljára Zandvoortban történt ilyesmi, ahol azt mondták, hogy bizonyos körülmények felülírhatják a szabályt, és a garázs másik oldala úgy döntött, hogy ezt felhasználja. Akkor úgy éreztem, hogy ez tönkretette az időmérőmet. Szóval most úgy gondoltam, hogy ebben a kapkodásban, ami volt, a csapattársam előtt volt hely, és nem ment olyan gyorsan, mint amennyire tudott volna, én pedig úgy éreztem, hogy talán ez az, amire a gumijainak szüksége van. Nekem gyorsabban kellett hajtanom, hogy az abroncsaimat megfelelő állapotba hozzam, és megpróbáltam megelőzni, de nemleges választ kaptam. Tiszteletben tartom a csapattól kapott utasításokat, így mögötte maradtam, szóval nem nagy ügy. Csupán úgy tűnik, hogy a garázs másik oldalára más szabályok vonatkoznak.”
Azt nem tudni, hogy Schumachert szembesítették-e már csapattársa utóbbi mondatával, azt viszont igen, hogy a mögötte kialakult szituációval már ős is tisztában van, olyannyira, hogy már reagált is a történtekre. A német versenyző szerint nem történt semmi rendkívüli, a nézők csupán a szokásos ügymenetnek lehettek szemtanúi.
„A mi részünkről minden normálisan és a tervek szerint történt – jelentette ki. – A Williamsek nyilván ott voltak, de ők gyorsabban tették meg a kivezető kört nálunk. Mi a normál kivezető körünket teljesítettük. Szerintem a csapat világos utasításokat adott, amelyeket mindkét oldalról betartottak, az én oldalamról is.
Szóval úgy gondolom, hogy nincs igazán ok a bosszankodásra.”
Való igaz, hogy Schumacher előtt bőven volt hely, és gyorsköre során csak Sebastian Vettelt érte utol, aki annak rendje és módja szerint lehúzódott előle. Ezen a téren viszont Mazepin sem panaszkodhatott, viszont, amennyiben korábban megelőzte volna csapattársát, valószínűleg nem csak a négyszeres világbajnokot érte volna utol később. Günther Steiner is ezt emelte ki, valamint hozzátette, nem akarták, hogy a pilótáik olyasmit tegyenek, aminek az időmérőn semmiképpen nincs helye.
„Nem került forgalomba a [mért] körén, és a gumijai amúgy is kellően felmelegedtek – utalt Mazepinre a Haas csapatfőnöke. – Végső soron feltette a kérdést, de [a pilóták] nem látják, mi van előttük. Talán megelőzhette volna Micket, de akkor ismét beragad, szóval miért tennénk ilyet? Mindig fennáll a kockázat, hogy újra versenyezzenek egymással, mint Zandvoortban. Szóval ezt megakadályoztuk, mielőtt odáig fajult volna a dolog.”