Alonso a Räikkönen elleni csatáját nem, az első körös kihágásokat viszont tovább feszegetné

Forma-1, Mexikóvárosi Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine, csütörtök
Alpine's Spanish driver Fernando Alonso attends a press conference at the Hermanos Rodriguez racetrack in Mexico City, on November 4, 2021. - Mexico will hold its Formula 1 Grand Prix on November 7. (Photo by EDGARD GARRIDO / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Fernando Alonso továbbra sem tud napirendre térni afölött, hogy az F1-es sportfelügyelők legtöbbször büntetlenül hagyják a rajtok után a bukótérben előnyt szerzőket. A spanyol pilóta inkább erről, mintsem a Kimi Räikkönen elleni austini csatájáról beszélne a Mexikóvárosi Nagydíj versenyzői eligazításán.

Fernando Alonso és Kimi Räikkönen egyik, ha nem ténylegesen az utolsó összecsapásának lehettünk szemtanúi az USA Nagydíjon, amikor a 2007-es világbajnok az egyes kanyarban kívülről megelőzte a spanyolt, aki ezután a felügyelőktől követelte vissza a szerinte a finn által szabálytalanul szerzett pozíciót. A felügyelők azonban nem láttak kivetnivalót a manőverben, nem úgy később Alonso Giovinazzi ellen bemutatott előzésében. A kétszeres világbajnok azonban nem akar nagy ügyet csinálni ebből, és továbbra is inkább a rajt utáni incidensekkel foglalkozna.

Alonso és Räikkönen csatája Austinban

„Ha valaki a pályán kívül előz, az normál esetben visszaadja a helyet, de ha felhozzuk ezt a pénteki versenyzői eligazításon, ugyanazt a választ fogjuk kapni, ezért nem hozzuk fel" – utalt Alonso arra, hogy nem fog kérdést feltenni a Mexikóvárosi Nagydíj pénteki versenyzői eligazításán azzal kapcsolatban, hogy Räikkönen miért úszhatta meg a szerinte szabálytalan manővert.

„A futballban, ha kézzel érünk a labdába a tizenhatoson belül, büntetőt lőhet az ellenfél. Nem kell ezt minden meccs előtt megvitatni. Minden alkalommal, amikor kézzel érnek a labdába a büntetőterületen belül, jön a büntető" – hozott egy példát a spanyol arra, hogy miért kellett volna Räikkönent is ugyanúgy a pozíció feladására kötelezni, mint ahogyan őt, amikor a bukótérben szerzett előnyt Antonio Giovinazzival szemben.

Alonso elmondta, már csak azért sem szeretné, hogy ezzel foglalkozzanak a megbeszélésen, mert sok más dolog van, amit meg kell vitatnunk, mint például az első körben történtek.

A kétszeres világbajnoknak az idei szezonban vesszőparipája lett, hogy a felügyelők nem következetesek a rajt utáni előnyszerzések terén, és szerinte „különböző pilótákra különböző szabályok vonatkoznak".

Úgy érzi, Austinban is példát láthattunk arra, hogy nem foglalkoztak az első kanyart kiszélesítő pilótákkal, aki ily módon kerültek előnybe. „Eltávolították a hurka kerékvetőket a külső oldalról, és emiatt három-négy autó vette szélesen az első kanyar. Ezekről szeretnék beszélni, ahogy Szocsiban is" – utalt arra, hogy a W Series-ben történt balesetek miatt az FIA az F1-es futam előtt úgy döntött, módosít az egyes kanyar külső bukóterén.

Az USA Nagydíj rajtja után többen is a bukótérből tértek vissza Forrás: F1 TV

Alonso elismerte, hogy nem minden pályán probléma a rajt utáni előnyszerzés, de ahol igen, ott szeretne megoldást kell találni rá. „A válaszok mindig nagyon konstruktívak és pozitívak, mivel mindannyian a lehető leginkább fair módon akarunk versenyezni, és próbáljuk orvosolni a problémákat. Sokszor nemcsak a versenyzőkön vagy a futam alakulásán, hanem a pályán is múlik ez. Szocsiban mindig több probléma lesz, mint Silverstone-ban, vagy más pályákon. Próbálunk együtt dolgozni egy jobb megoldásért.”