Williams' British driver George Russell (L) celebrates after taking second place in the grid with third-placed Mercedes' British driver Lewis Hamilton (R) in the parc ferme after the qualifying session of the Formula One Belgian Grand Prix at the Spa-Francorchamps circuit in Spa on August 28, 2021. (Photo by JOHN THYS / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
A 2022-es szezontól az idén még a Williamsnél versenyző George Russell lesz Lewis Hamilton csapattársa a Mercedesnél, Toto Wolff, az istálló csapatfőnöke pedig már most előrebocsátotta, hogy a két pilóta milyen elvek mentén versenyezhet.
A legtöbben arra számítanak, hogy a 2022-es szezontól kezdve Lewis Hamiltonnak ismét meg kell majd küzdenie azért, hogy a Mercedesen belül ő legyen a falkavezér, hiszen George Russell személyében fiatal és igen gyors csapattársat kap. A hétszeres világbajnoknak az elmúlt években nem jelentett gondot Valtteri Bottas legyőzése, így legutóbb 2016-ban, a Nico Rosberg ellen vívott csatában kellett aggódnia a másik autóban ülő pilóta miatt. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nem is várja el Russelltől, hogy visszafogja magát, azt ugyanakkor nem hagyja megismétlődni, ami Rosberg és Hamilton között történt.
Noha Hamilton ellen még nem bizonyított, tavalyi szahíri beugrásával Russell azt már megmutatta, hogy képes azonnal felvenni a tempót egy Mercedesben is, és gyorsabb lenni a Hamiltont csak alkalomadtán legyőzni képes Valtteri Bottasnál. Jövőre pedig nem kizárt, hogy jóval nagyobb nevű csapattársát is meg fogja izzasztani. Wolffnak ezzel nincs is problémája, mindössze azt várja el, hogy a két versenyzője tisztelje a szabályokat, és ne ütközzön össze.
„George egy intelligens fiatalember. Meg fogja találni a helyét a csapatban, de ez nem azt jelenti, hogy vissza kell majd fognia magát vezetés közben – nyilatkozta az osztrák üzletember a Daily Mailnek. – Nem várhatjuk el valakitől, hogy oroszlán legyen az autóban és egy kis kölyökkutya azon kívül.
De vannak bizonyos határok a csapaton belül, amelyeket tiszteletben kell tartani, George pedig nagyon jól tudja, hogy mik ezek.
Amint zöldre vált a lámpa, egyedül a versenyzőkön van a felelősség. Én nem tudok közbeavatkozni, távirányítani őket, egy dolog azonban mindennél fontosabb: ne érjetek össze! Ez az ő felelősségük. Lehet keményen versenyezni, de kontakt nélkül.”
Ez Hamiltonnak és Bottasnak sikerült, előtte Hamiltonnak és Rosbergnek azonban számos alkalommal nem. Utóbbiak esetében persze teljesen más volt a viszony, ami hozzájárult a pályán történt ütközésekhez. Wolff pedig már előrebocsátotta, hogy ilyesmi még egyszer nem lesz.
„Voltam már ilyen helyzetben Nicóval, amikor nem puszta rivalizálásról volt szó. Rengeteg volt az ellenségeskedés, ez pedig nem fog újra megtörténni. Ez arról szól, hogy tiszteletet mutassunk a másik iránt, ami nehéz lehet, mert ha a pálya ugyanazon négyzetcentiméteréért versenyeznek, akkor egy ponton végül keresztezni fogják egymás útját.
De azt várjuk el, hogy tartsák tiszteletben azt, hogy soha senki sem előbbre való a csapatnál.
A pilóták tudják ezt. 2000, az F1-es csapatért dolgozó embert képviselnek, és másik 350 ezret, akik a Mercedesnek dolgoznak. Ők bolygók a naprendszerben, a Mercedes pedig a nap” – jelentette ki Wolff.