Mercedes: A következő versenyeken megtérül Bottas rajtbüntetése

Forma-1, USA Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes, Valtteri Bottas
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 23: Valterri Bottas of Mercedes and Finland and Lewis Hamilton of Mercedes and Great Britain during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 23, 2021 in Austin, Texas. Peter Fox/Getty Images/AFP (Photo by Peter Fox / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
A Mercedes stratégája, James Vowles szerint a lehető legjobb kompromisszumot kötik a teljesítmény és a megbízhatóság között Valtteri Bottas esetében, úgy véli, a rajtbüntetés végül megtérül majd.

Ismét rajtbüntetéssel kezdett az egyik Mercedes-pilóta, az USA Nagydíjon Valtteri Bottas autójába az idei hatodik belsőégésű motort is be kellett szerelni, így a finn versenyző a 4. pozíció helyett csak a 9. helyről kezdhette meg a versenyt, és ez megpecsételte a dobogós esélyeit. A Mercedes stratégája, James Vowles azonban ettől függetlenül nem bánta meg a döntést.

Bottas jól kezdte a szabadedzéseket, de végül a büntetés megpecsételte a versenyét Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Peter Fox

„Egyensúlyozunk a teljesítmény és a megbízhatóság között a szezon végéig. Katasztrófa lenne a világbajnoki esélyekre nézve, ha nem fejeznénk be egy versenyt, akár a karosszéria, akár az erőforrás meghibásodása miatt, ezért a lehető legjobban igyekszünk kezelni ezt az év végéig” – nyilatkozta Vowles a Mercedes szokásos, futam utáni kérdezz-felelek videójában.

Noha az erőforrások teljesítménye csökken a futásteljesítmény növekedésével, Vowles szerint elsősorban nem az a céljuk, hogy Bottas autója a lehető legerősebb legyen.

„Valtteri esetében egy újabb belsőégésű motort építettünk be azért, hogy biztosan a lehető legjobb kompromisszumot kössük meg. Kis mértékben valóban javította [az autója] teljesítményét, de inkább az a lényeg, hogy egyensúlyba kerüljünk a szezon hátralévő versenyeire. Bármilyen fájdalmas is volt ez a [büntetés] az austini nagydíjon, a következő néhány versenyen kifizetődő lesz.”

A büntetések ügye felmerült Toto Wolff online sajtóbeszélgetésén is, a Mercedes csapatfőnökének nem volt problémája azzal, hogy a motorcseréket nem egyenlő mértékben büntetik. Az első erőforrás-elem cseréje miatt a versenyző 10 helyes rajtbüntetést kap, de utána 5 rajthellyel is meg lehet úszni.

Wolff szerint nem lenne megoldás a helyzetre, ha a versenyzőket nem büntetnék, csak a csapatoktól vonnának le konstruktőri pontokat.

„Ez szintén azt jelentené, hogy ha valaki küzd az egyéni világbajnoki címért, akkor egymás után beszerelhetné a motorokat abba az autóba. Ha találnánk jobb megoldást, akkor biztosan megérné átgondolni, mert egyetértek azzal, hogy az új szurkolókat összezavarhatja a helyzet, hiszen ez túlmutat a versenyző hatáskörén, de nekem erre egyelőre nincs megoldásom.”

Bottas reméli, hogy idén már nem lesz szüksége több erőforrásra Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Peter Fox

Az új turbókorszak kezdete óta a Mercedes erőforrása az egyik, ha nem a legerősebb volt és általában a legmegbízhatóbb is, idén viszont meglepően sok esetben kellett terven felül elemeket cserélni. Ez a világbajnoki címért küzdő Lewis Hamilton esetében eddig csak egyszer okozott rajtbüntetést, de nem kizárt, hogy a szezon további öt nagydíján újabb büntetést kell letöltenie.