Räikkönent csapatutasítással segítette volna az Alfa, de Giovinazzi nem engedte el

Forma-1, Török Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
99 GIOVINAZZI Antonio (ita), Alfa Romeo Racing ORLEN C41, action 07 RAIKKONEN Kimi (fin), Alfa Romeo Racing ORLEN C41, action during the Formula 1 Rolex Turkish Grand Prix 2021, 16th round of the 2021 FIA Formula One World Championship from October 8 to 10, 2021 on the Istanbul Park, in Tuzla, Turkey - Photo Xavi Bonilla / DPPI
Vágólapra másolva!
Antonio Giovinazzi napjai alighanem meg vannak számlálva az Alfa Romeónál, legalábbis abból erre lehet következtetni, hogy az olasz pilóta a Török Nagydíjon nem állt félre Kimi Räikkönen elől, amikor csapata erre utasította. Ez alighanem pontszerzéstől fosztotta meg az istállót.

Nemcsak az élmezőnyben, hanem hátrébb is zajlottak érdekes történések a Török Nagydíjon. Az egyik ilyen az volt, hogy a továbbra is bizonytalan jövőjű Antonio Giovinazzi kétszer is figyelmen kívül hagyta az Alfa Romeo csapatutasítását, és nem engedte maga elé Kimi Räikkönent, ami nagy valószínűséggel a pontszerzéstől fosztotta meg az istállót. Xevi Pujolar, a csapat mérnökigazgatója nem volt elragadtatva.

Giovinazzi nem állt félre Forrás: Xavi Bonilla / DPPI/Xavier Bonilla/Xavi Bonilla

A futam első felében a jobb rajthelyről induló Giovinazzi haladt előrébb a két Alfa közül, ám a kerékcserét követően Räikkönen sokkal jobb tempót autózott az olasznál, és rohamosan zárkózott a csapattársa.

Az istálló ekkor azt az utasítást adta Giovinazzinak, hogy engedje el a finnt, ám ő nem engedelmeskedett, noha kétszer is a fülére szóltak.

Végül Giovinazzi a 11., Räikkönen pedig a 12. helyen ért célba, az olasz pilóta pedig mindössze néhány méterrel futott be a gumijaival ekkorra már nagyon küszködő Esteban Ocon mögött. Ha még egy kör van hátra a versenyből, biztosan pontot szerzett volna, ám így végül ő és a csapat is pont nélkül maradt. „Egy körre lett volna még szükségünk, hogy elkapjuk Ocont. A csapatnak mindez egyértelműen nem volt ideális" – nyilatkozta Pujolar.

„Arra kértük, hogy cseréljék meg a pozíciókat, de ekkor Antonio is elkezdett gyorsulni és úgy döntött, hogy elöl akar maradni. Ebben a helyzetben és néhány körben valószínűleg lehettünk volna gyorsabbak is csapatként ”– mondta a mérnök, majd hozzátette, ha így sem jutnak előrébb, Räikkönen visszaadta volna a pozíciót.

Pujolar elmondta, hogy csak a verseny alakulásának ismeretében döntöttek a csapatutasítás mellett, mert Räikkönen egyértelműen gyorsabb volt, mint Giovinazzi.

Räikkönen gyorsabb volt, de annyival nem, hogy előzni tudjon Forrás: Xavi Bonilla / DPPI/Xavier Bonilla/Xavi Bonilla

„A futam elején nem igazán foglalkoztunk vele, hogy ki a gyorsabb, többé-kevésbé mindkét autónk ugyanolyan tempóra volt képes. Menedzseltük a tempót, mivel nem tudtuk, hogy meddig maradnak ilyenek a körülmények, nem akartunk túl nagy terhet róni a gumikra és helyet cserélni, hogy Kimi keményen nyomja neki és túl hamar elfogyassza az abroncsait. Abban a szakaszban egy kis helyet akarunk hagyni, mert senki nem tudta, hogy 20 vagy 30 kört kell még kibírni, vagy a teljes futam ilyen körülmények között megy le.

A futam után mérnökét kérdőre vonó, ám választ nem kapó Giovinazzi engedetlenségét nem nehéz akként értelmezni, hogy a következő szezonra szerződéssel nem rendelkező olasz pilóta már tudja, nincs maradása az Alfa Romeónál, így eldöntötte, hogy a hátralevő futamokon már csak magáért versenyez. A helyére egyelőre a kínai Csou Kuan-jü tűnik a legesélyesebbnek, de az Andretti esetleges színre lépése még megkavarhatja a kártyákat.