Forradalmi változás előtt áll a Forma-1, jövőre teljesen új szabályok szerint és a jelenlegiektől eltérő elven működő autókkal folytatódik a versenyzés. A mostani konstrukciókból lényegében csak az erőforrásokat tudják átvinni a csapatok, ezért a tervezőirodáknál lázas munka folyik, hogy a lehető legjobb alapokkal kezdhessék meg a sportág új korszakát.
Charles Leclerc és Lando Norris a közelmúltban elárulta, hogy a Ferrarinál és a McLarennél már tesztelik az új tervek szerint készülő autót a szimulátorban, a brit pilóta nem volt kifejezetten lelkes az újításokkal kapcsolatban, és a Red Bull fejlesztőpilótájaként alkalmazott
Alex Albon is kifejtett néhány pozitívumot és negatívumot is az új szabályokkal kapcsolatban, miután szimulátorozott az autóval.
„Az aerodinamikával kapcsolatos értékek és az előrejelzett leszorítóerő adott, ehhez próbáljuk beállítani az autót, hogy végtére is jó legyen a balansz – mondta az F1 Nation podcastban. – Jó érzést nyújt az autó, de lassabbnak tűnik. Szeretném azt mondani, hogy ugyanolyan tempóra képes vagy gyorsabb, de ez hazugság lenne. Talán ez jó is, kissé ráijeszthetünk így másokra! Most legalábbis lassabb.”
Albon azt nem volt hajlandó elárulni, hogy mennyivel lehet lassabb egy 2022-es autó, és azt sem, hogy a pálya milyen pontjain, viccelve csak annyit jegyzett meg, hogy „a kanyarokban és az egyenesekben”, majd összegezve hozzátette, hogy az autó viselkedése más érzést nyújt, mint a jelenlegiek.
Kissé nehezebb, a kerekek elég sokat nyomnak, más érzetet ad az autó, mert a kerekek eléggé megváltoztatják azt.
„Anélkül, hogy túl sok részletbe belemennék, a 18 colos kerekek nagyon másak a [keskenyebb] oldalfal miatt, úgyhogy másként hajlik, de ebből kell kihozni a legtöbbet. Amikor a szimulátoron vezetjük, nem tűnik idegennek.”
A brit-thai pilóta elmondta, arra nincs lehetőségük, hogy egy másik autó követését szimulálják, de azt mondta, „papíron” úgy tűnik, hogy az új szabályok működni fognak, de ettől még aggódik a jövő évvel kapcsolatban, mert arra számít, hogy nagyobb lesz a szórás a csapatok versenyképessége terén. „Az előzés és a versenyzés szorossága jobb lesz, de lehet, hogy kevesebb lesz a csata, mert a csapatok a maguk tempóját futják majd.”