Vágólapra másolva!
A Red Bullnál arra számítanak, hogy Lewis Hamilton sem tudja majd három erőforrással teljesíteni a szezont. A Mercedesnél ezt nem mondták ki, de a kiesést mindenképpen el akarják kerülni.

A motorcserékkel járó rajtbüntetések is befolyásolhatják a 2021-es F1-es világbajnokság végkimenetelét, Max Verstappen bravúros és szerencsés versenyzéssel minimalizálta az Orosz Nagydíjon felvállalt csere negatív hatását, és a Red Bullnál arra számítanak, hogy Lewis Hamiltonnak is előbb-utóbb szembe kell néznie ezzel.

Hamiltonra is rajtbüntetés vár? Forrás: Daimler AG/LAT Images

„Az ember azt gondolja, hogy amennyi Mercedes-motort kicserélnek a másik autójukban és az ügyfélcsapatoknál, potenciálisan büntetés jön náluk is, de nyilvánvalóan erre nem lehet hagyatkozni” – utalt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke Hamilton esetleges negyedik erőforrására, amit csak hátrasorolás árán építhetnek majd be az autójába.

A brit szakember elmondta, nem tudja pontosan, hogy miért cseréltek Monza után Szocsiban is motort Valtteri Bottas autójában, de kiemelte, hogy bár a Mercedes először „taktikai” cserét említett, a finn pilóta sportszerű volt és nem tartotta fel a holland ellenfelet. „Nyilvánvalóan vannak gondjaik, amiket kezelnek, ahogy mindenki más is, de mi a sajátjainkra összpontosítunk, nem a Mercedesére.”

A Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin azt mondta, Bottas erőforrását tovább kell vizsgálniuk, ezért visszaküldik Brixworthbe, a motorgyárba, de elismerte, hogy a rajtpozíció ismeretében döntöttek a csere mellett. „Egyszerűen arról volt szó, hogy megnéztük, hova kvalifikált, és azt gondoltuk, hogy később úgyis kelleni fog még egy, ezért eldöntöttünk, hogy berakunk egy új erőforrást.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, a jövő évi motor fejlesztései is befolyásolják a döntéseiket, egyelőre vizsgálják a helyzetet, mielőtt eldöntik, hogy mit tegyenek Hamilton erőforrásaival kapcsolatban.

Bottas már öt erőforrásnál jár, Verstappennek valószínűleg négy elég lesz Forrás: AFP/Alexander Nemenov

„Mindig összhangot kell találni a megbízhatóság és a teljesítmény között. Ez mindig egy szűk határ, amit el kell találnunk. Egy kiesés nyilvánvalóan nem fér bele a bajnokságban nekünk és az ellenfeleinknek sem, nem engedhetjük meg, hogy lenullázzunk egy versenyhétvégét.”

Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója eközben Hornernél óvatosabban nyilatkozott, a japán Autosport Webnek elismerte, hogy a sajtónyilatkozatok alapján nem tudják pontosan megállapítani, hogy Bottas motorját miért kellett kicserélni. „Nem tudjuk, hogy miért cseréltek és azt sem, hogy erre Hamilton esetében is szükség van-e, úgyhogy nehéz megmondani.”