Vágólapra másolva!
Charles Leclerc és Carlos Sainz eltérő programot teljesített az Orosz Nagydíj első edzésnapján, de mindketten elégedetten szálltak ki az autóból.

Viszonylag feltűnésmentes pénteken van túl Szocsiban a Ferrari, amelynek első számú feladata a Charles Leclerc autójában dolgozó vadonat új hibrid-rendszer kipróbálása volt. A monacói pilóta minden erőforrás-elemből újat kapott a hétvégére, így Max Verstappenhez hasonlóan csak a mezőny végéről indulhat majd. Emiatt a csapat megosztotta programját a két versenyzője között.

Leclerc autójában jól működött az új fejlesztés Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Foto Colombo Images

„Különböző programokat teljesítettünk ma a két autóval, én inkább a versenyszimulációkra koncentráltam az időmérős tempó helyett, hiszen a rajtrács végéről fogok indulni vasárnap – nyilatkozta az első szabadedzést a negyedik, a másodikat a 10. helyen záró monacói pilóta. – A pálya jelentős mértékben javult a nap folyamán, reggel még nagyon csúszós volt, utána pedig minden egyes etappal jobb lett. A szemcsésesés nem okozott gondot, ami pozitívum. Vezetési élmény szempontjából az utolsó szektort élveztem a legjobban."

A Ferrari közleménye szerint Carlos Sainz Leclerc-rel ellentétben normál programot teljesített, és megosztotta a felkészülést az időmérő és a futam között. Érdekes módon nyilatkozata alapján a spanyol pilótának gondot okoztak a szemcsésedő abroncsok.

Sainz a jelek szerint nem boldogult olyan jól a gumikkal, mint csapattársa, el is maradt Leclerc idejétől Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Foto Colombo Images

„Összességében pozitív péntekünk volt, ami főként abból eredt, hogy az elejétől kezdve jó volt az autó egyensúlya, és az autó is jobban teljesít az ilyen típusú pályákon. Még mindig sok munka vár ránk a hosszú etapokat tekintve, mert úgy tűnik, hogy az első gumik szemcsésednek. Remélhetőleg holnap találunk rá megoldást, noha esőt várunk, és a dolgok gyorsan megváltozhatnak. Meglátjuk" – értékelt Sainz.