Manapság tehát a látási viszonyok is hamarabb romlanak le, mivel az autók nagyobb vízfüggönyt húznak maguk után, illetve hamarabb is úsznak fel a vízre. Belgiumban többen például a rajtrácsra menet már a Kemmel-egyenesben meleg pillanatokat éltek át, amikor instabillá vált alattuk az autó.
Jean Todt, az FIA elnöke ezért utólag is jó döntésnek tartja, hogy nem versenyeztek, a várhatóan 2025-ben érkező következő nagyobb szabályváltozás (2022-re már késő változtatni) során pedig szerinte szempontnak kell lennie, hogy könnyebbé tegyék az esőben versenyzést. „Sokan kritizálták a Spában hozott döntést, de mit csináltunk volna, ha a rajt után tízen összemennek, a versenyzők pedig megsérülnek, vagy még rosszabb – tette fel a költői kérdést a francia sportdiplomata. – Akkor lemészároltak volna minket, és még ha nem is történik sérülés, akkor is kritikát kaptunk volna.
A 2025-ös szabályokkal gondolnunk kell arra, hogy olyan autók legyenek, amelyekkel lehet menni esőben.
Emlékeznek Laudára Fujiban 76-ban? Ő volt az egyetlen, aki nem versenyzett az esőben. Ma minden pilóta úgy gondolkodik, mint akkor Lauda."