A Red Bull elárulta, mi vezetett Verstappen és Hamilton újabb balesetéhez

Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 12: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda makes a pitstop during the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 12, 2021 in Monza, Italy. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Red Bulltól szokatlan hiba készítette elő a terepet ahhoz, hogy Max Verstappen és Lewis Hamilton összeütközzön Monzában, de ehhez a Mercedes mellényúlása is kellett.

Balszerencsés események sorozata kellett ahhoz, hogy Max Verstappen és Lewis Hamilton idén másodszor is összeütközzön és mindketten feladják az Olasz Nagydíjat. A holland pilóta a pole pozícióból rajtolt, de Daniel Ricciardo megelőzte őt, majd a kerékcseréknél váratlanul visszaesett. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke felidézte, hogy mi történt.

Ritka, hogy a Red Bullnál elrontják a kerékcserét Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Peter Fox

„Nem is kellett volna ilyen helyzetbe kerülnünk, de rosszul sikerült a kerékcsere – kezdte Horner a Sky Sports műsorában. – Úgy tűnik, hogy emberi hiba történt. A jobb első keréknél volt gond, felkerült a kerék és az autó kész volt távozni, de sajnos nem engedtük ki. Emberi mulasztás volt, de a srácok általában fenségesen dolgoznak a bokszutcában, most nem jött össze nekik. Aztán

A Red Bull szerelői általában hibátlanul és a leggyorsabb tempóban dolgoznak a bokszban, ők tartják a kerékcsere világcsúcsát is, az FIA egy technikai direktíva révén szigorított a kerékcserék lebonyolításán, hivatalosan azért, hogy az autók biztonságosabban hagyhassák el a szerelőállást. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere kiderítette, hogy ez zavarta meg az egyik szerelőt.

A technikai direktíva életbe lépése előtt a Red Bull egy szenzort használt, ami automatikusan jelezte, hogy felkerült a kerék a helyére, és rögtön zöld jelzést adott, és amikor mind a négy zöld jelzés megérkezett, akkor a versenyző számára is zöldre váltott a lámpa, ami engedélyezte a kihajtást a számára. Ez semmilyen emberi beavatkozást nem igényelt a kerékkulcsot használó szerelőktől.

Az FIA által kiadott technikai direktíva miatt viszont most minden szerelőnek meg kell nyomnia egy gombot,

ezáltal jeleznie kell, hogy elkészült a feladattal. Ilyenre 5-6 éve már nincs szükség a Forma-1-ben, és „rákérdeztem erre Christian Hornernél, úgy tűnik, hogy a jobb elsőnél dolgozó szerelő az izommemóriájára hagyatkozott és úgy csinálta, ahogy eddig szokta. Elfelejtette megnyomni a gombot.”

A bokszkijárat után fej fej mellett haladt a két versenyző Forrás: Daimler AG/Steve Etherington/Mercedes-Benz Grand Prix Ltd.

A két csapat hibái lavinát indítottak el, mert a pályán az immáron védekező pozícióba kerülő Hamilton és a nagyobb időveszteség miatt hátrányból támadó Verstappen egymás mellett találta magát, de az 1996-os világbajnok Damon Hill felvetésére Horner tagadta, hogy a holland pilótát befolyásolta volna az, hogy az előnye után vesztésre állt Hamiltonhoz képest az Olasz Nagydíjon.