Az ítélet szerint elsősorban Verstappen tehető felelőssé az ütközés miatt, ezért 3 rajthelyes büntetést és két büntetőpontot osztottak ki a számára a soron következő, Orosz Nagydíjra. A megrováson kívül ez a lehető legenyhébb büntetés, amit ki lehet szabni egy olyan versenyzőre, aki nem fejezte be a versenyt, így nem sújtható időbüntetéssel.
„A sportfelügyelők véleménye szerint [Verstappen] túl későn kezdte meg a manőverét ahhoz, hogy joga legyen 'a versenyzéshez szükséges helyhez'. Noha a 44-es autó tehetett volna kormánymozdulatot ahhoz, hogy eltávolodjon a kerékvetőtől és elkerülje a balesetet, a sportfelügyelők megállapították, hogy észszerűen helyezkedett, ezért a 33-as autó vezetőjét hibáztatják a baleset miatt. A sportfelügyelők hangsúlyozzák, hogy csak magát a balesetet vették figyelembe, nem a következményeit."
A Sky Sports autóversenyző szakértője, az 1996-os világbajnok Damon Hill elsősorban Verstappent okolta, szerinte fel kellett volna adnia a kanyart, a korábbi F1-es pilóta Paul di Resta szerint versenybaleset történt, Martin Brundle is ezt az álláspontot képviselte.