Vágólapra másolva!
Sajtóértesülések szerint a motorgyártók megállapodtak, hogy az új formulának nem lesz része a hőenergia-visszanyerő rendszer, vagyis az MGU-H. Mindez pedig akár a Volkswagen előtt is megnyithatja az F1 kapuit, ami így a Red Bull beszállítója lehet.

Az F1-es közvélemény az Olasz Nagydíj pályán zajló eseményeire figyel, ám a háttérben rendkívül fontos tárgyalások zajlanak. A jelenlegi és a potenciális jövőbeli motorszállítók (az év végén kiszálló Honda kivételével), az FIA, valamint az F1-es vezetés részvételével zajló megbeszélésen ugyanis a sportág következő generációs erőforrásairól esik szó.

Továbbra is folynak a tárgyalások az új motorformulával kapcsolatban Forrás: Mercedes

A The-Race.com értesülései szerint fontos kérdésben állapodtak meg a csapatok: eldőlt, hogy az új formulának nem lesz része az MGU-H, vagyis a hőenergia-visszanyerő rendszer. Pár évvel ezelőtt egyszer már felmerült ez a téma, de a gyártók akkor még arra szavaztak, hogy tartsák meg ezt az erőforráselemet.

A Mercedes, a Ferrari és a Renault kezdetben most is emellett kardoskodott,

mivel az MGU-H még mindig csúcstechnológiának számít a hibrid motoroknál. A másik oldalról viszont felvetődhet a kérdés, hogy ha az autóipar továbbra is az elektromosság felé halad, és az F1-es motorok esetében is egyre nagyobb teret nyer, akkor nem válik-e elavulttá a rendszer.

A Red Bull szintén részt vesz a tárgyalásokon, hiszen jövőre ugyan továbbra is használhatják a Honda motorjait, de már üzemeltetni is ők fogják, emellett pedig felmerült, hogy az új korszakban már saját maguk építik meg a motort. Az energiaitalosok azzal érveltek, hogy minél inkább egyszerűsíteni kell a szabályokat, hogy

egy újonnan csatlakozó ne legyen akkora hátrányban.

Ez lehet a Red Bull Powertrains, az energiaitalosok nemrég létrehozott motorrészlege, de akár a Volkswagen is csatlakozhat a mezőnyhöz, legalábbis beszállítóként. A német vállalat képviselői azonban csak azokkal a feltételekkel szállnának be, amelyeket a bikások is szeretnének elérni.

A hasonló törekvések pedig minden bizonnyal nem a véletlen számlájára írhatóak, ugyanis valószínű, hogy a Volkswagen a Red Bull partnereként csatlakozna az F1-hez. Az együttműködés több szempontból is indokolt lenne, hiszen így mind az új motorhoz szükséges költségeket, mind a technológiát meg tudnák osztani egymás között.

A Volkswagen a Red Bull beszállítójaként csatlakozhat az F1-be Forrás: AFP/Ronny Hartmann

A portál szerint a három jelenlegi motorszállítót fokozatosan sikerült lebeszélni az MGU-H megtartásáról, arról viszont nincsenek információk, hogy pontosan mivel sikerült meggyőzni őket. A Mercedesnek már csak azért is érdekében állna, hogy a rendszer maradjon része az erőforrásnak, mert ennek köszönhetően a motorjuk hőtani szempontból rendkívül hatékony. Valószínű, hogy az F1 menedzsmentje is közbenjárt, hiszen a sportágnak az az érdeke, hogy minél több gyártó számára vonzóvá váljon.

Ami az új formula bevezetésének időpontját illeti, bár szó volt róla, hogy előrehozzák 2025-re, a brit médium szerint az érintettek végül 2026-ban állapodtak meg. A tárgyalások azonban még nem értek véget, mivel más kérdésekben is meg kell egyezniük. Még nem döntöttek arról, hogy az új erőforrásban milyen mértékben növeljék az elektromos részt, illetve azt is meg kell határozniuk, hogy hogyan kezeljék az új, immáron MGU-H nélküli motor tervezésével járó költségeket.