Verstappen egy rossz váltás és a DRS miatt bukta el kis híján a pole-t

Forma-1, Holland Nagydíj, időmérő, Max Verstappen, Red Bull
Max Verstappen of Red Bull Racing Honda drive his RB16B single-seater during qualifying of Dutch Grand Prix, 13th round of Formula 1 World Championship in CM.com Circuit Zandvoort, North Holland, Netherlands, 4 September 2021 (Photo by Andrea Diodato/NurPhoto) (Photo by Andrea Diodato / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Nem lett olyan sima a Holland Nagydíj időmérője Max Verstappennek, mint amilyennek sokáig tűnt, ám a Red Bull versenyzője nem véletlenül csak egy hajszállal előzte meg Lewis Hamiltont. Eközben Sergio Pérez nagyon nehezen emészti meg, hogy már a Q1-ben kiesett, mivel szerinte az első sorra is volt esélye.

Max Verstappen 38 ezredmásodperccel szerezte meg a pole pozíciót élete első hazai futamára, ám ez a különbség lehetett volna jóval nagyobb is. Sokaknak feltűnhetett, hogy a Red Bull versenyzője a pole-t érő gyorskörének végén nem nyitotta ki az állítható hátsó szárnyat, ám mint megtudhattuk tőle, nem csak ezzel veszített időt.

Hajszálon múlt Verstappen pole-ja Forrás: AFP/Francisco Seco

„Valóban? Nem tudtam – lepődött meg Verstappen, amikor az Autosport újságírója megkérdezte tőle, hogy valamilyen technikai probléma miatt nem nyitotta-e a DRS-t, majd elárulta, hogy már a kör korábbi szakaszában időt veszített. – Elég huplis volt a kigyorsítás a hármas kanyarból, ami miatt kettőt váltottam fel egyszerre.

Ráadásul több energiát is használtam el az eggyel magasabb sebességi fokozat miatt."

Christian Horner csapatfőnök a Sky Sportsnak számszerűsítette, hogy mennyit veszített Verstappen az utolsó kanyarból kifelé, ezt összeadva az általa mondottakkal pedig az jön ki, hogy akár több mint 3 tizeddel is megelőzhette volna a nagyot hajrázó Hamiltont.

„Láttuk, hogy veszítettünk némi sebességet az utolsó egyenesben az utolsó kanyarból kifelé.

de elképesztő teljesítményt nyújtott hatalmas nyomás alatt, amivel nagyon boldog vagyok – mondta Horner, majd azért is méltatta pilótáját, ahogyan a hazai futamával járó nyomást kezeli. – Figyelemreméltó, mert olyan, mintha az, ami a pályán kívül történik, nem is létezne. Nem úgy tűnik, mint aki megérzi ezt. Nézte a DTM-versenyt az időmérő előtt, nagyon nyugodt, és úgy kezeli, mint egy normális versenyhétvégét, miközben a kerítés túloldalán megőrülnek az emberek, csodálatos a hangulat. Bizonyára minden pilóta erőt merít a hazai közönségből."

Nem nyílt a DRS Forrás: AFP/Kenzo Tribouillard

Verstappen is kiemelte a holland drukkerek támogatását, egyúttal azt is megjegyezte, hogy időmérős üzemmódban még hihetetlenebb élményt nyújtott a zandvoorti aszfaltcsík. „A pálya már az első szabadedzéstől kezdve nagyon szórakoztató volt, de az időmérőn, amikor az ember nagyon kevés üzemanyaggal megy, természetesen elképesztőnek bizonyult. És persze ott vannak a szurkolók, akik minden egyes alkalommal megőrültek, amikor átszeltem a célvonalat. Úgyhogy nagyon nagy elégedettséggel töltött el a pole pozíció megszerzése."

A holland pilóta különösen az első szektorra érzett rá nagyon, a hármas kanyarban például 2 tizedet adott Hamiltonnak is.

„Max kiemelkedő volt az első szektorban, különösen a kettes és hármas kanyarban. Ezekben nemcsak Sergióhoz, hanem mindenki máshoz képest kitűnik. Sergio önbizalma eközben nem volt a topon. Javult a harmadik edzésen, tegnap a hosszú etapja elég jól nézett ki, de nyilvánvaló, hogy holnap rengeteg munka vár rá" – utalt arra Horner, hogy a két pilótája közti szakadék inkább Verstappen kiemelkedő teljesítményének köszönhető.

A hármas kanyar nagyon ment Verstappennek Forrás: NurPhoto via AFP/Andrea Diodato/NurPhoto/Andrea Diodato

Pérez nagyon maga alatt van

A pole pozíció ellenére nem lehetett teljes a Red Bull öröme, Sergio Pérez ugyanis már a Q1-ben kiesett, és csak a 16. rajtkockát szerezte meg. „Több dologról van szó. Előbb kiküldhettük volna. Volt elég ideje, de aztán a többiek lelassítottak a bokszutcában, amit ezen a pályán nagyon sokat csinálnak. Ezzel már akkor rengeteg időt veszített, amikor kihajtott a pályára.

Nagyjából másfél másodperccel maradt le, ami nagyon frusztráló neki és a csapatnak is, de holnap vissza kell vágnunk" – összegezte a helyzetet Horner.

Pérez úgy érzi, a csapattal át kell beszélniük, hogy a jövőben miként kommunikálnak ilyen esetekben, mert szerinte nem lehet csak a mérnökét vagy csak őt hibáztatni.

Péreznek innen a pontszerzés is nagyon nehéz lesz Forrás: NurPhoto via AFP/Andrea Diodato/NurPhoto/Andrea Diodato

„Szerintem mindannyian hibásak vagyunk. Így közelítjük meg a dolgokat, ezért vagyunk erős csapat. Nyilván egy új csoport vagyunk a csapaton belül, akik még tanulnak. A belgiumi és a mostani eset két olyan példa, amikor csinálhattuk volna jobban a dolgokat. Tanulunk, de idővel, biztosítva, hogy tanulunk a hibáinkból, erősebbé válunk csapatként.

Pérez szerint azért is „elképesztően frusztráló" mindez, mert „egyértelműen megvolt ma a tempónk ahhoz, hogy kibéreljük az első sort". A mexikói pilóta egyébként nem biztos, hogy a 16. helyről kezdhet, mivel állítása szerint a csapattal megfontolják, hogy motort cserélnek az autójában, így letudva a szezon későbbi részében elkerülhetetlennek látszó büntetést, egyúttal egy friss motort behozva a felhasználható egységek közé.