Rendkívüli egyéni teljesítménnyel George Russell a 2. rajthelyet szerezte meg a Belga Nagydíj esős időmérőjén, ezzel a 2017-es Olasz Nagydíj óta először a Williams az első rajtsorból kezdhet F1-es futamot. Russell ezzel egyértelműen letette a névjegyét a Mercedes egyik 2022-es üléséért zajló versenyben, és williamses főnöke, Jost Capito szerint a futamon is lehet esélye.
„Kielemezzük az időjárási helyzetet, aztán ráhajtunk, de még túl korai [a versenyről] beszélni, mert a stratégiánkat sohasem az időmérős eredményhez igazítjuk – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Van némi időnk, hogy jó megoldást találjunk, de sok múlik az időjáráson. Azt mondanám, jobb mosolyogni az esőben, mint sírni a napfényben.”
Russellnek bizonyára figyelembe kell vennie, hogy a 3. helyről a világbajnoki címért küzdő Lewis Hamilton rajtol,
és Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke az imolai futam után kijelentette, hogy elvárja Russelltől, hogy Mercedes-pilótaként gondolkodjon, ne csak a saját és a Williams érdekeit tartsa szem előtt. A brit versenyző tudja, hogy nehéz dolga lesz.
„Nyilvánvalóan realistának kell lennünk, mert van néhány hihetetlenül gyors autó mögöttünk, de ha a körülmények hasonlók lesznek, akkor az autónk önerőből is elég jó lehet a legjobb 10-hez. Viszont, mivel az első sorból rajtolunk, nincs oka annak, hogy miért ne tudnánk megtartani a helyünket a verseny nagy része során.”
„Nem hiszem, hogy belemennék bármi hülyeségbe a körülöttem lévő autókkal, hiszen azok nyilvánvalóan gyorsabbak lesznek nálunk, de ha a körülmények ilyenek maradnak, nincs ok arra, hogy miért ne tudnánk a legjobb 5-be kerülni és mindent kihozni a versenyből. A pontszerzés az abszolút minimum” – jelentette ki.
A Williams számára a Magyar Nagydíj után egy esetleges újabb pontszerzés nagy lépés lenne afelé, hogy megvédjék a konstruktőri világbajnokságban megszerzett 8. helyet, amit az elmúlt években az Alfa Romeo (Sauber) birtokolt, idén viszont a grove-i istállóé lehet, ami megnövelt jogdíjbevételt eredményezne. Russell ennek érdekében esőben bízik.
Jobb esélyünk lesz akkor, ha esik, mintha száraz maradna. Szerintem mindannyian abban reménykedünk, hogy a körülmények következetesek lesznek,
de erős meggyőződésem, hogy nem így alakul majd. A másfél órás időmérőn is az egyik pillanatban vezethetetlen volt az autó, utána meg szinte slick gumikon mentünk. A srácoknak nagyon nehéz dolga lesz, hogy a megfelelő pillanatban meghatározzák a megfelelő stratégiát, szerintem alkalmazkodni kell, nyitottnak lenni a változásokra és küzdeni az utolsó körig.”