Hamilton úgy érzi, egyetlen körén múlt, hogy nem verte meg Verstappent

Forma-1, Belga Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Red Bull's Dutch driver Max Verstappen (R) celebrates taking pole position with third-placed Mercedes' British driver Lewis Hamilton in the parc ferme after the qualifying session of the Formula One Belgian Grand Prix at the Spa-Francorchamps circuit in Spa on August 28, 2021. (Photo by JOHN THYS / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton a harmadik rajtkockát szerezte meg a Belga Nagydíjra, ám elmondása szerint a pole pozíció is meglehetett volna neki, ha egy dolgot másképp csinál az időmérő edzés harmadik szakaszában.

Lewis Hamilton jó úton járt afelé a Belga Nagydíj időmérő edzésének harmadik szakaszában, hogy megszerezze idei negyedik pole pozícióját, de végül George Russell és Max Verstappen is megelőzte. A hétszeres világbajnok az első Q3-as mért körével még 9 tizedmásodperccel verte az akkor a második helyen álló bajnoki riválisát, akitől aztán több mint 3 tizeddel kikapott, mindez pedig szerinte a két gyorsköre közötti hűtőkörön múlt.

Érzése szerint elkaphatta volna Verstappent Forrás: AFP/John Thys

„Ez a pálya általában véve is nagyon csúszós, az eső pedig kivételesen nehézzé tette a körülményeket mindenkinek. Az ilyen napok teszik olyan izgalmassá ezt a sportot. Örülök, hogy én a pályán tudtam tartani az autót, valamint annak is, hogy Lando [Norris] jól van. Szórakoztató volt odakint" – ecsetelte az esős körülményeket a címvédő a Sky Sportsnak.

Kérdésre ezután Hamilton elmondta, hogy egyáltalán nem hozott ki mindent az autóból, ami annak köszönhető, hogy túlságosan lehűtötte az intermediate gumikat az első Q3-as gyorsköre után. Ha ez nincs, szerinte Russellt és Verstappent is elkapja.

„Nem [ez volt a maximum]. Szerintem ha az első gyorsköröm után gyorsabb hűtőkört mentem volna, akkor valószínűleg megszereztem volna a pole-t. De ez van, nem igazán bosszant, holnap majd megpróbálunk jobb munkát végezni."

Hamilton úgy véli, esőben is szórakoztató lehet a futam, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azonban elárulta, hogy inkább a száraz pályát előnyben részesítő, kevesebb leszorítóerős beállítást választották, ami esőben gondot jelenthet. „Még minden nyitott, erős autónk van a versenyre, ami inkább száraz pályára van belőve.

– nyilatkozta az osztrák üzletember, aki szerint a nagyobb leszorítóerős beállítások döntöttek Verstappen javára.

A Mercedesnek nem kedvez a vizes pálya Forrás: AFP/Kenzo Tribouillard

Ami a nyolcadik időt autózó, büntetése miatt csak a 13. helyről induló Bottast illeti, Wolff nem tudott magyarázatot adni a visszaesésére, majd elismerte, hogy abból a pozícióból már nem igazán lehet jó eredményt elérni. „Valtterinek nem sikerült az időmérő vége. Addig elég jól ment, tulajdonképpen pariban volt Lewis-zal, de a végén visszaesett. Nem beszéltem még vele, úgyhogy nem tudom, mi történt, de az első tízen kívülről rajtol, úgyhogy tulajdonképpen innen a kármentés a lényeg."