Vágólapra másolva!
A pályán egyelőre kevésbé, az üzleti világban viszont egyre sikeresebb az Aston Martin. Lawrence Stroll, a vállalat elnöke szerint ebben az F1-nek is van szerepe.

Válságban volt az Aston Martin, amikor tavaly Lawrence Stroll és konzorciuma átvette a patinás brit autógyár irányítását, majd az idei évtől a szintén a hozzá tartozó Racing Point is felvette a márka nevét és arculatát. A versenypályákon egyelőre nem igazán sikeresek, az eladások és a gyártó üzleti teljesítménye viszont javul.

Stroll fia, Lance az egyik versenyző a csapatnál Forrás: Motorsport Images/Glenn Dunbar

Stroll a CNBC-nek elmondta, 1 milliárd dollárt fektetett az autógyártóba és az F1-es csapatba, de továbbra is bízik abban, hogy az átalakított vállalat képes lesz felnőni az elvárásokhoz. „Minden egyes ígéretemet teljesítettem azóta, hogy ügyvezető elnök lettem, és messze túlteljesítettem a vállalásaimat – mondta. – A kockázatok már mögöttünk vannak,

A divatvilágból érkező kanadai üzletember több lépcsőben vásárolt részesedést az autógyártóban, miután megszerezte a Silverstone-ban működő F1-es csapatot. Mindkét vállalkozás esetében jelentős változásokat hajt végre, az autógyárban öt stratégiai célja van, amelyek megvalósításában az F1-es istálló is főszerepet játszik.

„Azt terveztük, hogy 2025-re [évi] 10 ezer autót gyártunk és 500 millió [dolláros] adózás előtti eredményt érünk el, a vállalatot már teljesen feltőkésítettük, hogy ezt megtehesse” – mondta. A növekedés egyik legfontosabb eleme a DBX nevű SUV, amelyet Stroll szerint „imádnak a vevők”, mert „a legjobb megjelenésű SUV, és úgy megy, mint egy sportautó.”

A második az új menedzsment kinevezése volt, ezt a Mercedes-AMG kötelékéből elcsábított Tobias Moers vezeti.

Stroll szerint a német szakember „átlátja ezt az üzletet, és egyben technikai főigazgató is, ami ritkaság ebben az iparágban.” A harmadik pillér a Mercedes bevonása résztulajdonosként és stratégiai partnerként, a negyedik pedig a termékpaletta bővítése egy hibrid modellel.

Idén a DBX az egyik orvosi autó, a Vantage pedig az egyik biztonsági autó az F1-ben Forrás: Photographer Max Eare

Az ötödik elem a Forma-1-es csapat bevonása, ami világszerte, idén a terv szerint 23 nagydíj révén népszerűsíti a márkát „és minden versenyen találkozhatunk nagyjából 500 ügyféllel. Nem ismerek más vállalkozást, ahol ezt meg lehet tenni és ilyen formában el lehet érni a vásárlókat” – jelentette ki a cégvezető.

A Forma-1 az USA-ban továbbra sem igazán népszerű, de Stroll megvédte az F1-es projektet, elsősorban a Netflixen látható „Drive to Survive” című sorozat segítségével. „A Netflix csodákat tett a Forma-1-nek, különösen az amerikai közönség előtt – mondta. – Megmutatta nekik, hogy milyen a Forma-1 világa, a sportág magja, nemcsak a pályán, hanem a versenyzők életében is.”