A Red Bull másodhegedűsként számít Pérezre, aki többre vágyik?

Forma-1, Brit Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Sergio Pérez, Red Bull
Red Bull's Dutch driver Max Verstappen (L) and Red Bull's Mexican driver Sergio Perez drive at Luffield Corner during the sprint qualiying session of the Formula One British Grand Prix at the Silverstone motor racing circuit in Silverstone, central England on July 16, 2021. (Photo by Adrian DENNIS / AFP)
Vágólapra másolva!
Sergio Pérez örül, hogy a Red Bull tanácsadója, a híresen őszinte Helmut Marko kertelés nélkül kimondja, amit gondol a mexikói pilóta teljesítményről. Sajtóértesülések szerint azonban a 31 éves versenyző nem elégedett a neki szánt szereppel.

Sergio Pérez egyelőre felemás teljesítményt nyújt a Red Bull színeiben: az időmérőkön egyetlen kivételtől eltekintve rendre nagyon kikapott Max Verstappentől, és a futamokon többször is nagy hibát követett el; másfelől viszont a versenytempójával általában nincs gond, Bakuban pedig közvetlenül csapattársa mögött haladt, aminek következtében megörökölte tőle a győzelmet, miután a holland versenyző defekt miatt kiesett.

Pérez nagyra becsüli Marko őszinteségét Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

Az Azeri Nagydíj után a Red Bullnál csakúgy áradoztak Pérez teljesítményéről, még az a Helmut Marko is dicsérte, aki híresen keményen bánik a bikások pilótáival. Máskor viszont a Milton Keynes-i alakulat tanácsadója nyíltan kritizálta őt, és bár ez azért ritkán fordult elő, azon aligha lepődik meg bárki is, hogy zárt ajtók mögött kíméletlenül őszinte.

Ez azonban a kétszeres futamgyőztest nem zavarja, éppen ellenkezőleg.

„Amikor szükség volt erre [akkor igen] – válaszolta az Autosport arra vonatkozó kérdésére, hogy Marko volt-e valaha is kemény vele szemben. – Amikor rossz futamom van, akkor azt a tudtomra adja, és mindig pontosan azt mondja, amit gondol. Úgy gondolom, hogy ez működik annál, aki az enyémhez hasonló tapasztalattal rendelkezik, és az enyémhez hasonló pályafutás van a háta mögött. Jól jön, ha valaki őszintén elmondja, amit gondol, és hogy hol állok.”

Pérez arról is beszélt, hogy élvezi a Red Bull vezetőségének támogatását, ám ha úgy érzik, hogy az addigiaknál jobb teljesítményre lenne szükség egy nagydíjhétvégén, akkor nem riadnak vissza attól, hogy ezt megmondják neki.

„Nyilvánvaló, hogy hétvégéről hétvégére minden információ és adat a rendelkezésükre áll, és pontosan tudják, hogy mit jelent a pilóta által elért köridő. A Red Bullnál semmit nem tartanak vissza,

A szezon során az is egyértelművé vált, hogy Pérez remek viszonyban van Verstappennel, akit a nehézségek ellenére valamivel hatékonyabban tud segíteni, mint akár Pierre Gasly, akár Alexander Albon.

Pérez jó viszonyt ápol Verstappennel Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Lars Baron

„Jó kapcsolatot ápolok vele a pályán és azon kívül is, szóval gyakran megosztjuk egymással a nézeteinket – mondta. – Nyilván ő nem ugyanazokat a problémákat tapasztalja, mint amikről én beszélek, hiszen másképpen vezetünk. Ebből a szempontból nehéz a helyzet, de együtt visszük előre a csapatot, ami jó.”

A Red Bull elégedett, de Pérez nem?

Pérez kijelentette, számára az a legfontosabb, hogy a hétvégék után boldogan megy haza, és elégedett saját teljesítményével. Ám más források szerint mindez korántsem egyértelmű,

mint ahogyan az sem, hogy a Red Bull hogyan viszonyul hozzá.

Utóbbival kapcsolatban felröppent az a pletyka, hogy Marko alternatívát keres, ám Mark Hughes F1-es szakíró a Motor Sport Magazine-on azt állítja, hogy a Red Bull kész meghosszabbítani a szerződését, ami egybecseng Christian Horner csapatfőnök korábbi kijelentéseivel.

A brit újságíró azonban hozzátette, a csapat továbbra is másodhegedűsként számít rá, Pérez viszont nem akar zongoracipelő lenni, hiszen pályafutása során először és vélhetően utoljára ül világbajnoki címre esélyes autóban.

Pérez nem elégedett a Verstappen mögötti másodhegedűs szerepével? Forrás: AFP/Adrian Dennis

Azonban felmerül a kérdés, hogy a mexikói pilótának van-e bármilyen jogalapja, hogy egyenlő feltételeket követeljen. Elsősorban az időmérős teljesítménye marad el jelentősen Verstappenétől: Hughes kiszámolta, hogy a kvalifikációkon átlagosan 5,17 ezrelékkel autózik lassabban csapattársánál, ami 1:20 másodperces köridőnél körülbelül 41 százados lemaradásnak felel meg. Összehasonlításképpen az idén sokat kritizált Daniel Ricciardo esetében mindez 27,

a Lewis Hamiltontól általában elmaradó Valtteri Bottasnál pedig 15 százados csapaton belüli differenciát jelent.

A szerző ugyanakkor valamelyest árnyalja a képet azzal, hogy a franciaországi, valamint a két ausztriai hétvégén Verstappen újabb specifikációjú diffúzorral, illetve szárnyakkal versenyzett, de hozzáteszi, hogy ez önmagában nem magyarázat a 4 tizedes lemaradásra.

Hughes azt is felidézi, hogy az idény kezdete előtt Pérez kijelentette, hogy Verstappen beállításait fogja használni, ám később bebizonyosodott, hogy ő nem tud annyira hatékonyan megbirkózni az instabil autóval. Azóta folyamatosan próbálja megtalálni a hiányzó tizedeket. A cikknek az a konklúziója, hogy a 31 esztendős pilóta a jövő évi autóban bízhat, ami aerodinamikailag (is) teljesen más alapokon nyugszik, mint az idei versenygép. Persze csak akkor, ha a Red Bull valóban szerződést hosszabbít vele.