Sebastian Vettel júliusban kapott ízelítőt a Forma-1-be jövőre érkező nagyobb, 18 colos felnire szerelt gumikról, melyeket egy "öszvér", azaz nem a 2022-es szabályok szerint épített autón próbált ki. Az Aston Martin versenyzője a Pirelli tesztjén több szempontból előrelépést látott a jelenlegi helyzethez képest.
„Hosszabban lehet a határon vezetni ezeken a gumikon anélkül, hogy túlmelegednének. Jobban használhatók a rázóköveken, és a lassú, illetve középgyors kanyarokban több tapadást nyújtanak. Úgy éreztem, az ilyen részeken gyorsabb voltam, mint a jelenlegi abroncsokkal" – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak.
A német szaklap hozzátette, az új konstrukció alacsonyabb guminyomást tesz lehetővé, ezért is tapasztalhatta Vettel a javulást. Míg az idei gumikra Silverstone-ban 23-25 PSI-t írtak elő a biztonság miatt, ugyanott 20 PSI alatti értéket határoztak meg a jövő éviekre.
Van azonban hátulütője is a változásnak: „A nagyobb kerekek tovább rontják a kilátást" – mondta Vettel.
A kerékfedők és a nagyobb kerekek oda vezetnek, hogy a rázóköveket már egyáltalán nem látjuk.
Utóbbit a szimulátoros élményeire alapozza, a berendezésben ugyanis már olyan virtuális autóval gyakorolt, amelynek kerekeire felszerelték az áramlásterelő kerékfedőket. Ennek célja, hogy az oldaldobozok felé kevésbé hatékonyan vezessék a levegőt a mérnökök és ezáltal ne okozzanak hátrafelé annyit turbulenciát, mint jelenleg.
A Pirelli még egy tesztet végez a 2022-es gumikkal, szeptemberben az Alpine biztosít autót nekik, méghozzá vizes (fellocsolt) pályán.
Vettel hozzátette, a nagyobb kerekek mellett a tükrök is akadályozzák a kilátást. „A tartópilléreik útban vannak, jobb lenne őket a fejvédő glóriára szerelni" – mondta.