Sportautós balesete után Aitken módosítana a híres spái pályán

Forma-1, Jack Aitken, Williams, Szahíri Nagydíj
BAHRAIN, BAHRAIN - DECEMBER 03: Jack Aitken of Great Britain and Williams walks in the Paddock during previews ahead of the F1 Grand Prix of Sakhir at Bahrain International Circuit on December 03, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Veszélyes sportautó-baleset részese volt Jack Aitken, a Williams tartalékpilótája. A brit-koreai pilóta szerint módosítani kellene az F1-es versenynaptár egyik leghíresebb kanyarján.

A Magyar Nagydíj hétvégéjével párhuzamosan sportautó-versenyt rendeztek Spában, de már az első óra során le kellett állítani a küzdelmet, miután Jack Aitken, a Williams tartalékpilótája egy Lamborghini Huracán volánja mögött balesetet szenvedett, és több ellenfele is belekeveredett a bajba, amikor nagy sebességgel a helyszínre értek.

Aitken megsérült a balesetben, de fel fog épülni Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Aitken bukása és Anthoine Hubert 2019-es, halálos kimenetelű F2-es balesete között vannak hasonlóságok, erre rámutatott Juan Manuel Correa is, aki szintén súlyos sérüléseket szenvedett a spái ütközésben, ami az Eau Rouge után a Raidillonban történt, és a legfőbb oka az volt, hogy

a keskeny bukótér után elhelyezett védősávról visszapattannak az autók a pályára.

A brit-koreai Aitken az Autosportnak elmondta, sokat gondolkodott már a történteken és úgy véli, a pálya üzemeltetői már eddig is sokat tettek azért, hogy biztonságosabbá tegyék a gyors, és beláthatatlan végű kanyart, de további módosításokat javasolt annak érdekében, hogy elkerüljenek hasonló baleseteket.

„Az a gond az ilyen jellegű ütközésekkel, hogy az Eau Rouge közepétől nem elég nagy a távolság a védősávig, miközben felmegyünk a dombra. Nincs idő lelassulni. Az olyan balesetekben, amilyen az enyém is volt, az ember túlkorrigál egy megcsúszást, de az autó még viszonylag egyenesen halad, én viszont tudtam, hogy esélyem sincs elkerülni a falat elkanyarodni, mert a bukótér nem elég nagy.”

A pilóta arra is rámutatott, hogy mivel nem elég széles a bukótér, az autók a védősávról vissza tudnak pattanni a „tűzvonalba”.

Kijelentette, beszélt már az FIA képviselőiről a véleményéről, de elismerte, ő nem pályatervező, nem tudja teljesen, hogy miből áll egy kanyar megtervezése. Abban viszont biztos, hogy a kavicságy nem segített volna.

Nagyon keskeny a bukótér, főleg a kanyar végén Forrás: AFP/Dppi

„200-250 km/h-s tempó fölött haladtunk úgy, hogy talán 5-10 méteres a bukótér, ez egyszerűen nem elég a lelassuláshoz és a kavics csak rontott volna a helyzeten, mert romlottak volna a látási viszonyok. A mögöttem érkező versenyzők szerint is ez volt az egyik legnagyobb baj. Látták a törmelékeket, úgyhogy tudták, nagy baleset történt, de a füst miatt fogalmuk sem volt, hogy hol volt az autó és az emelkedő miatt nem látni olyan messzire.”