Ricciardo küszködése olyan, mint gitározni tanulna

Forma-1, Osztrák Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 04: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) McLaren F1 Team MCL35M during the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 04, 2021 in Spielberg, Austria. (Photo by Clive Rose/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A McLaren főmérnöke ehhez hasonlította az ausztrál pilóta betanulási folyamatát. Optimista, bár elismerte, hogy az autó bizonyos tulajdonságain nem tudnak változtatni, ehhez a versenyzőnek kell alkalmazkodnia.

Néhány villantástól eltekintve nem szerepelt jól a McLarennél töltött első félszezonjában Daniel Ricciardo. Míg Lando Norris háromszor felállhatott a dobogóra, neki nem volt jobb eredménye az 5. helynél, és csapattársa pontmennyiségének a felét sem gyűjtötte eddig.

Egy ideje ismert, hogy az autóra nem érzett rá teljesen, főleg a kemény féktávokkal van gondja. A McLaren főmérnöke elmondta, hogy a csapat csak bizonyos mértékig tudja segíteni, valamennyire meg van kötve a kezük, ezért a pilótának kell alkalmazkodnia.

Ricciardo lassabb, mint sokan várták Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Clive Rose

„Az autónk különleges alkalmazkodást igényel a vezetési stílusban, ami teljesen eltér attól, amihez Daniel a Renault-nál hozzászokott. Szeret gyorsan elfordulni, kevésbé agresszívan fékezni a kanyarban, pedig az autónk ennek ellenkezőjét kívánja" – magyarázta Andrea Stella. – A problémát egész hamar felismertük."

„Mindezt a zenéléshez tudnám hasonlítani. Elmagyarázhatjuk bárkinek, hogyan kell gitározni, de sok időre lesz szüksége, mire megtarthatja első koncertjét. Csak hosszas gyakorlással, lassan jön az előrelépés."

„Sajnos az aerodinamikán nem tudunk úgy változtatni, hogy alapjaiban más legyen. Minden autón egyedi az áramlás, ami az évek során egyre felismerhetőbb. A már régen elkezdett fejlesztésünk elején rögzültek a mi sajátosságaink, és mondhatjuk, hogy egy különleges McLaren-karakterisztika alakult ki."

Ricciardo egy sajtótájékoztatón Forrás: AFP/Florion Goga

Az istálló főmérnöke ugyanakkor derűlátó, mert úgy látja, a szerény eredmények nem szegték kedvét a pilótának. „Nagyon motivált és jókedvűen dolgozik, pedig tudta, hosszú út vár rá. Ez nem mindig van így, amikor egy pilóta nem találja az utolsó tizedmásodpercet, ezért továbbra is optimista vagyok" – jelentette ki.

Norris is próbál segíteni, amennyire tud, de azt mondta, nem tudja, mi egyebet tehetne még.

Ricciardo új formában tanul

Az ausztrál versenyző elárulta, hogy bár korábban csak szórakozásként tekintett az autós videojátékokra, most már saját fejlesztésére használja azokat. Többek közt az összpontosítás javítására is hasznosnak tartja őket.

– nyilatkozta az Autosportnak.

Neki sem segített, hogy a szezőn előtt alig tesztelhetett Forrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene - Formula 1

„Az F1-es versenyzőknek szerintem az a legnagyobb kihívása, hogy egy nagydíjhétvégén csak néhány alkalma van vadonatúj gumival menni és tökéletes kört összerakni. Néha három hét is eltelik a versenyek között, a szezonok közt két-három hónap – mondta. – Őrület, hogy egy ilyen sportban, amiben hatalmas a technika és a precizitás szerepe, nehéz valóban tökéletesen teljesíteni a gyakorlás hiánya miatt."

„Emiatt vagyok nyitottabb. Mindig szerettem az F1-es szimulátorokat, de az elmúlt fél-egy évben többet mentem velük otthon, hogy formában maradjak és gyakoroljak. Még egy GT-autóban is átélhető szituáció az, hogy gyerünk, ez a kör a döntő, meg kell csinálnom."

A szimulátorozás egyébként Max Verstappennek is segített nemrég, mégpedig abban, hogy megbizonyosodjon róla, a silverstone-i balesete után rendbe jött a lába. A holland a 24 órás spái sportautós viadalon állt rajthoz a Brit és a Magyar Nagydíj között, és csapatának vezetője azt mondta, a kemény fékezések után semmilyen problémája sem volt a lábával, így tudta, az F1-ben nem kell fájdalomtól tartania.