Sokat sejtető teszten vesz részt a Mercedes a Hungaroringen

Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Magyar Nagydíj 2021, péntek
Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas drives during the first practice session at the Hungaroring race track in Mogyorod near Budapest on July 30, 2021, ahead of the Formula One Hungarian Grand Prix. (Photo by FERENC ISZA / AFP)
Vágólapra másolva!
George Russell vezeti a Mercedest a Pirelli gumitesztjén, amelyen a következő szezonra szánt vékonyabb peremű gumikat térképezik fel. Két másik csapat is köröz a pályán.

A Pirelli a Magyar Nagydíj után kedden és szerdán folytatja a következő szezonra szánt gumik prototípusainak vizsgálatát. Ezúttal három csapat autóját és versenyzőjét kapja meg hozzá, a Mercedest George Russell, a McLarent Lando Norris és Daniel Ricciardo, a Ferrarit Charles Leclerc és Carlos Sainz vezeti.

A pályán csatlakozik hozzájuk szerdán egy privát teszt keretében, egy 2019-es Alfa Romeóval Theo Pourchaire is, aki az istálló akadémiájának a tagja. A 17 esztendős francia pilóta a Forma-2-ben versenyzik, a bajnokság 6. helyén áll, de Monacóban ő lett a sorozat történetének legfiatalabb pole pozíciósa és győztese.

A névsorban természetesen a Williamsnél versenyző Russellé tűnik ki, hiszen a Mercedes még nem döntött arról, ki legyen jövőre Lewis Hamilton csapattársa, ő vagy Valtteri Bottas. Feltehetően a nyáron véglegesítik a felállást, de a gumiteszttel együtt egyre több jel utal arra, hogy Russell lesz a befutó. A vállalat által évek óta támogatott brit bejelentését egyesek már korábban beharangozták, Bottas formája továbbra sem javul, ráadásul elég nagy öngólt lőtt a Hungaroringen okozott rajtbalesettel (bár a Mercedes kétségtelenül igen jól járt vele).

Russell máskor is tesztelt a Mercedesszel (pl. 2017-ben, ahogy ezen a képen látható), de a mostani alkalom árulkodónak tűnik arról, hogy jövőre versenyzői szerződést kap a csapattól Forrás: Daimler AG/Steve Etherington for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd./Steve Etherington

2022-től 18 colos, vékonyabb peremű gumik lesznek a Forma-1-ben, ami jelentősen megváltoztatja az autók vezethetőségét. Bár sokféle keveréket kipróbálnak a teszten a pilóták, és nem tudni, melyek kerülnek be a jövő évi kínálatba, az unalmas programon résztvevők előnyhöz juthatnak, pláne úgy, hogy az idény előtt csak néhány tesztnap várható. Ennek kapcsán is árulkodó Russell jelenléte a teszten, a másik két csapat sem valamelyik tesztpilótáját ülteti autóba.

A Magyar Nagydíjon a fiatal versenyző a 9. helyen ért célba és megszerezte első pontjait a Williamsszel (melyek számát a 8. helyre lépve megduplázhatja, ha Sebastian Vettel kizárása megmarad). Az interjúzónában pont a magyar tévéstáb kamerája előtt érzékenyült el, alig talált szavakat – a mezőny sokáig leggyengébb autójával már sokszor villantott, de a kritikus pillanatokban a nagy lehetőség kapujában többször megbotlott.

„Ha nyerek, akkor valószínűleg nem ejtek könnycseppeket. Ilyen sokat jelent ez az eredmény. Nehéz szavakba önteni, tekintve, mi mindenen mentünk keresztül a három év alatt. Három évig küzdöttünk ezért, és végre sikerült" – nyilatkozta később.

„Magam mögött tartottam Danny [Ricciardót] és Max [Verstappent], 20 másodpercet hoztam az előttem lévő autókon."

Russellnek végre összejött a pontszerzés Forrás: AFP/Peter Kohalmi

Az újraindításnál azonban megint elúszhatott volna tőle a pontszerzés: amikor Lewis Hamiltont leszámítva az egész mezőny behajtott a bokszba száraz pályás gumiért, többeket átugorva előreosont a bokszutcában a kijárathoz, a sor elejére. Így átmenetileg a 2. helyre lépett, de visszaadta a tiltott módon szerzett pozíciókat. Örül, hogy nem szankcionálták a vétségét.

„Észrevettem egy lehetőséget. Azt gondoltam, egye fene, próbáljuk meg, tekintve a veszteség kockázatát és a várható jutalom arányát" – közölte.

Hozzátette, a rádión is rákérdezett csapatnál a manőver előtt, szabad-e ilyet csinálni, és pont akkor kapott nemleges választ, amikor elment riválisai mellett.