A Pirelli a Magyar Nagydíj után kedden és szerdán folytatja a következő szezonra szánt gumik prototípusainak vizsgálatát. Ezúttal három csapat autóját és versenyzőjét kapja meg hozzá, a Mercedest George Russell, a McLarent Lando Norris és Daniel Ricciardo, a Ferrarit Charles Leclerc és Carlos Sainz vezeti.
A pályán csatlakozik hozzájuk szerdán egy privát teszt keretében, egy 2019-es Alfa Romeóval Theo Pourchaire is, aki az istálló akadémiájának a tagja. A 17 esztendős francia pilóta a Forma-2-ben versenyzik, a bajnokság 6. helyén áll, de Monacóban ő lett a sorozat történetének legfiatalabb pole pozíciósa és győztese.
A névsorban természetesen a Williamsnél versenyző Russellé tűnik ki, hiszen a Mercedes még nem döntött arról, ki legyen jövőre Lewis Hamilton csapattársa, ő vagy Valtteri Bottas. Feltehetően a nyáron véglegesítik a felállást, de a gumiteszttel együtt egyre több jel utal arra, hogy Russell lesz a befutó. A vállalat által évek óta támogatott brit bejelentését egyesek már korábban beharangozták, Bottas formája továbbra sem javul, ráadásul elég nagy öngólt lőtt a Hungaroringen okozott rajtbalesettel (bár a Mercedes kétségtelenül igen jól járt vele).
2022-től 18 colos, vékonyabb peremű gumik lesznek a Forma-1-ben, ami jelentősen megváltoztatja az autók vezethetőségét. Bár sokféle keveréket kipróbálnak a teszten a pilóták, és nem tudni, melyek kerülnek be a jövő évi kínálatba, az unalmas programon résztvevők előnyhöz juthatnak, pláne úgy, hogy az idény előtt csak néhány tesztnap várható. Ennek kapcsán is árulkodó Russell jelenléte a teszten, a másik két csapat sem valamelyik tesztpilótáját ülteti autóba.
A Magyar Nagydíjon a fiatal versenyző a 9. helyen ért célba és megszerezte első pontjait a Williamsszel (melyek számát a 8. helyre lépve megduplázhatja, ha Sebastian Vettel kizárása megmarad). Az interjúzónában pont a magyar tévéstáb kamerája előtt érzékenyült el, alig talált szavakat – a mezőny sokáig leggyengébb autójával már sokszor villantott, de a kritikus pillanatokban a nagy lehetőség kapujában többször megbotlott.
„Ha nyerek, akkor valószínűleg nem ejtek könnycseppeket. Ilyen sokat jelent ez az eredmény. Nehéz szavakba önteni, tekintve, mi mindenen mentünk keresztül a három év alatt. Három évig küzdöttünk ezért, és végre sikerült" – nyilatkozta később.
Az utolsó etapom bizonyára a legjobb volt a karrieremben.
„Magam mögött tartottam Danny [Ricciardót] és Max [Verstappent], 20 másodpercet hoztam az előttem lévő autókon."
Az újraindításnál azonban megint elúszhatott volna tőle a pontszerzés: amikor Lewis Hamiltont leszámítva az egész mezőny behajtott a bokszba száraz pályás gumiért, többeket átugorva előreosont a bokszutcában a kijárathoz, a sor elejére. Így átmenetileg a 2. helyre lépett, de visszaadta a tiltott módon szerzett pozíciókat. Örül, hogy nem szankcionálták a vétségét.
„Észrevettem egy lehetőséget. Azt gondoltam, egye fene, próbáljuk meg, tekintve a veszteség kockázatát és a várható jutalom arányát" – közölte.
Hálás vagyok az FIA-nak a józan észért, hogy a pozíciók visszaadására utasítottak. Keményebben is lecsaphattak volna egy áthajtásos büntetéssel.
Hozzátette, a rádión is rákérdezett csapatnál a manőver előtt, szabad-e ilyet csinálni, és pont akkor kapott nemleges választ, amikor elment riválisai mellett.