Verstappen autójában motort kell cserélni a Magyar Nagydíj előtt, ez a vb-címre is kihathat

Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, Red Bull Racing, Max Verstappen
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 31: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 31, 2021 in Budapest, Hungary. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Rossz hír érte a Red Bullt a Magyar Nagydíj előtt, Max Verstappen autójában kénytelen motort cserélni a csapat, miután sérülést fedeztek fel a hétvége eddigi részében használt erőforráson.

Miután pénteken élesben is letesztelték és mindent rendben találtak rajta, Max Verstappen mégsem a Silverstone-ban használt motorjával fogja teljesíteni a Magyar Nagydíjat. Miután az erőforrás 51 g erejű becsapódást állt ki a Lewis Hamiltonnal történt ütközés után, a Honda megvizsgálta azt a szakurai központjában, de bizonyos ellenőrzéseket a szabályok adta keretek között nem végezhettek el, ezért volt fontos, hogy miként bírja a pénteki első és második szabadedzést. Végül szombatra is az autóban hagyták a V6-ost, de időközben valamilyen probléma alakult ki benne.

Verstappen nem használja tovább idei második motorját Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Bryn Lennon

„Az időmérő edzést követő ellenőrzések során észrevettünk valamit Max erőforrásában, ami a hétvége során alakulhatott ki benne és valószínűleg a silverstone-i baleset utóhatása. Ennélfogva egy új erőforrásra váltottunk, amelynek a lecserélttel megegyező a specifikációja.

Albert Fabrega spanyol újságíró információi szerint

a csapat egy hajszálrepedést fedezett fel a motor kasztnihoz közel részén, ezért döntött a csere mellett.

A büntetést azért ússza meg egyelőre a holland pilóta, mert ez a harmadik belső égésű motorja lesz az idén, a szabályok egy szezonban pedig hármat engedélyeznek. Ám az, hogy a Hungaroringen nem sorolják hátra, korántsem jelenti azt, hogy a szezon későbbi részében sem fogják,

amennyiben ugyanis a kicserélt motort nem fogják tudni használni a folytatásban, előbb-utóbb szinte biztosan be kell majd vetni egy negyedik egységet,

hiszen a 23 futamosra tervezett idényből még 12 verseny van hátra.

A belső égésű motor mellett turbóból, MGU-H-ból, MGU-K-ból és kipufogóból is újat kapott, de ahogy az erőforrás esetén, (még) ezeknél sem lépte át a limitet.

Így nem marad el a remélt rajt utáni csata

Verstappen hátrasorolása nyilván azt jelentette volna, hogy gyakorlatilag minden esélyét elveszíti a győzelemre, hiszen a Hungaroringen egyébként is nehéz előzni, de a 13. helyről nagyjából lehetetlen lett volna. Így azonban mindenki dörzsölheti a tenyerét és várhatja a Mercedesek és a Red Bullok csatáját, amelynek pikantériája, hogy az első sorból rajtoló Lewis Hamilton és Valtteri Bottas a közepes abroncsokon kezd, míg mögülük Verstappen és Pérez lágyakon indul.

A Red Bullok a Mercedesek hátulját fogják nézni a rajtnál, kérdés, hogy a teljese futamom ez lesz-e a helyzet Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Peter Fox

„A rajtnál hátrányban leszünk, úgyhogy okosnak kell lennünk” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke arra utalva, hogy Bottas és Hamilton vélhetően összejátszik majd annak érdekében, hogy maguk mögött tartsák a Red Bullokat.

Azt egyébként Andrew Shovlin mérnökigazgató is kiemelte, hogy a rajtnál és az első néhány kanyarban a közepes gumi nem nekik kedvez, így a futam elején erre kell koncentrálniuk.

Ami a taktikát illeti, a Pirelli a lágy-kemény-közepes kétkiállásos taktikát tartja a leggyorsabbnak, ami alapján a Red Bullok lehetnek jobb helyzetben (már amennyiben nem szorulnak be a Mercedesek mögé a rajt után), a második leggyorsabbnak pedig a közepes-kemény változatot jelölték meg. Wolff szerint azonban akkor sem lesz nagy differencia a két élcsapat között, ha mindketten két kiállással mennek.