Sainz óvatos vezetéssel karambolozott, de nem keres kifogást

Forma-1, Magyar Nagydíj, szombat, Carlos Sainz, Ferrari
Ferrari's Spanish driver Carlos Sainz Jr drives during the third practice session at the Hungaroring race track in Mogyorod near Budapest on July 31, 2021, ahead of the Formula One Hungarian Grand Prix. (Photo by FERENC ISZA / AFP)
Vágólapra másolva!
Sainz egy nagyobb széllökés miatt csúszhatott ki a hungaroringi időmérőn a falba, pedig szándékosan óvatosan közelítette meg az utolsó kanyart. Charles Leclerc úgy érzi, a Ferrari versenytempója jobb a McLarenénél, csak lehet, nehéz lesz megmutatnia.

A Ferrarinál előre jelezték, hogy a lassabb pályák közé tartozó Hungaroringen valószínűleg nem villognak majd annyira, mint szezon hasonló arculatú korábbi helyszínein, ennek ellenére talán ők is jobb eredményt vártak az időmérőn Charles Leclerc 7. és Carlos Sainz 15. helyénél.

Utóbbi nem tükrözi teljesen a valós tempót, mert a spanyol napja egy balesettel ért véget a Q2-ben: még nem volt ideje a felvonásban, amikor az első gyorskökére készülve megcsúszott a célegyenesre fordulva és a palánkba csúszott.

– mondta Sainz. – Lassabban közelítettem meg az utolsó kanyart, mint a Q1-ben az utolsó körömben, mégis kicsúsztam."

„Kár érte. A Q1-es köröm erősen sikerült, a Ferrari versenyzőjeként az egyik legerősebben."

Később hozzátette, "nyugodtabb" azóta, hogy több részlet kiderült az eseményekről. „Beszéltem a mérnökökkel. Előtte 10 km/h-s hátszelet mértek, de egy 35 km/h-s lökés kibillentette a kocsi hátulját. Nem szoktam ilyen hibát véteni, fájó. Elnézést kértem a csapatból, és nem fogom kifogásként használni a szelet."

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Ferenc Isza

Leclerc érezhetően kicsit csalódott volt a 7. helytől, ami megnehezíti a Ferrari helyzetét abban, hogy Magyarországon megelőzze a McLarent a konstruktőri tabellán. „Kicsit többre számítottam ma – ismerte el. – Nagyon szoros volt a küzdelem az 5-7. helyen."

„A versenytempónkat erősnek tartom, magabiztosan várom a holnapi napot." A Sky riporterének kérdésére azt felelte, szerinte az még a McLarenénél erősebb, „de ha nem előzünk a rajtnál, nagyon nehéz lesz megmutatni. Nagyon fontos lesz az indulás, de nem fogok sokat kockáztatni."

Ami az említett szoros csatát illeti, 13 ezred fedte le az 5. Pierre Gaslyt, a 6. Lando Norrist és Leclerc-t, vagyis tényleg minimális különbségek döntöttek.

Leclerc hozzáttette, a magas pályahőmérséklet helyett a feltámadó széllel gyűlt meg a bajuk. Ettől küszködni kezdett az autó hátuljával és a Q3-ban nem tudta kihozni belőle a maximumot.