Vágólapra másolva!
Az Alpine versenyzői alapvetően jól szerepelnek esőben, de Alonso ezúttal nem örülne ilyen körülményeknek, mert a kihagyása után még alig gyűjtött ismereteket róla.

Az előrejelzések szerint a Magyar Nagydíj szombati és vasárnapi napja közben is van esély arra, hogy elered az eső. Ez a forgatókönyv nem tetszik Fernando Alonsónak, aki ugyan rendszerint jól megy ilyen körülmények közt, de a kétéves távolléte után eleve kevés gyakorlással kellett visszarázódnia a ritmusba, és szinte még bele sem kóstolt abba, a 2018 óta megváltozott esőgumikkal milyen így vezetni.

Aggodalma nem alaptalan: ugyanilyen feltételekkel Imolában, az idény második futamán saját bevallása szerint nem teljesített az általa elvárt színvonalon. „Ez nyugtalanító tényező" – mondta a hétvégi eső lehetőségéről az Alpine magyarországi forgalmazásának kezdetére szervezett rendezvényen, melyen a GPhírek is részt vett.

Alonso kicsit tart az esőtől Forrás: AFP/Florion Goga

„Az egyetlen alkalom, amikor idén esett, az Imolában történt, és ott is csak néhány körig a futamon. Azalatt nem sok mindent tudtam megismerni."

Pedig a negyedik ikszbe lépett pilóta többször kiválóan helytállt a Hungaroringen vizes pályán: az említett 2006-os szezonban káprázatos manőverekkel verekedte magát az élre, mielőtt egy rosszul rögzített kerék miatt kiesett. 2011-ben és 2014-ben a mezőny legfeljebb harmadik legerősebb autójának számító Ferrarival állt dobogóra, 2016-ban és 2018-ban a harmatos McLarennel ért el jó helyezést az esős időmérőn.

Alonso nem versenyzett jól Imolában Forrás: dpa Picture-Alliance via AFP/Hasan Bratic

Esteban Ocon azonban kérdésünkre nem osztotta csapattársa aggodalmát. „Nem – felelte. –. Általában jól teljesítek esőben, élvezem az ilyen körülményeket. Gyors voltam ilyenkor a Forma-1-ben."

„Arra számítok, hogy gyorsak leszünk ilyen körülmények között."

Az utóbbi időben Alonso felé billent a mérleg nyelve az Alpine-nál, de a francia versenyző megtorpanásának a tervek szerint véget vetett az előző versenyre végrehajtott vázcsere.

„Amikor kicseréljük a kasztnit, lényegében újraépítjük az autót és ellenőrizzük az elemeket – közölte Ocon. – Amint pályára gördültünk az első edzésen [Silverstone-ban], láttuk, hogy minden úgy működik, mint három versennyel korábban. Ez remek hír. Keményen dolgozott a csapat, hogy azonosítsa a problémákat és meghozza a változtatási döntéseket. Elhárultak a problémák, minden úgy működik, ahogy kell."