Vágólapra másolva!
A Mercedes technikai főigazgatója, James Allison szerint a sportfelügyelőknek kiadott utasítás szerint Lewis Hamilton teljesítette egy szabályos előzés feltételeit, ezért nem ért egyet azzal, hogy megbüntették a brit pilótát.

Az elmúlt évek egyik legnagyobb jelentőségű balesete történt a múlt hétvégén megrendezett Brit Nagydíj első körében, amikor a védekező Max Verstappen és a támadó Lewis Hamilton összeütközött, a Red Bull nagy sebességgel és 51 g-s erővel a védősávnak csapódott, a brit pilóta pedig később megnyerte a versenyt, ezzel jelentősen csökkentette a hátrányát a pontversenyben.

Allison szerint Hamilton teljesítette az előzés feltételeit Forrás: F1 TV

A baleset megítélésével kapcsolatban számos bennfentes és szakértő érvelt pro és kontra, a leghevesebben természetesen a Red Bull és a velük szimpatizálók tették ezt, de a Mercedes sem maradhatott ki az ügyből, Toto Wolff csapatfőnök emailben és személyesen is védte Hamiltont az FIA különböző testületeinél, és

James Allison, istálló technikai főigazgatója részletesen elmagyarázta, hogy álláspontjuk szerint Hamilton előzési kísérlete szabályos volt.

„A baleset után és az újraindítás előtt az foglalkoztatott minket, hogy a sportfelügyelők biztosan elolvassák és kövessék az FIA belső iránymutatását a helyes és helytelen előzésekről, mert az álláspontunk szerint Lewis manővere teljesen összhangban volt az FIA előzésekkel kapcsolatos iránymutatásával” – mondta a csapat szokásos, versenyhétvége utáni videójában.

„Amikor valaki a kanyar belső ívén halad és ott előz, az iránymutatás megköveteli, hogy megfelelő mértékben a másik versenyző mellett legyen, nem szükséges előrébb lenni, csak az az elvárás, hogy eléggé mellette legyen, mikor elérik a kanyart. Bizonyos, hogy Lewis eléggé mellette volt, az első tengelye jóval túlhaladt Verstappen autójának középvonalán.”

„Az, hogy valaki be tudja venni a kanyart, azt jelenti, hogy el tud fordulni a kanyarban és nem hagyja el a pályát vagy veszíti el az uralmát az autója fölött. Ezeknek a feltételeknek meg kell felelni. Ha valaki be tudja venni a kanyart és megfelelő mértékben a másik autó mellett halad, akkor az övé a kanyar. Ez nem azt jelenti, hogy neki kell előrébb kerülnie, hanem azt, hogy nem kell feladnia a pozícióját, nem kell elvennie a gázt, hanem a másik autó felelőssége, hogy ne történjen ütközés.”

„Tehát, ha követjük az FIA sportfelügyelőinek kiadott iránymutatást és kockáról kockára megnézzük, hogy mi történt Lewisszal, akkor [kijelenthető], hogy megfelelő mértékben [Verstappen] mellé ért, képes volt bevenni a kanyart, hiszen meg is tette, ezért neki nem kellett meghátrálnia. Ebből következően úgy éreztem, hogy durva ezért büntetést kapni.”

Allison elmondta, megérti, ha nem mindenki osztja a nézetét

és valószínűleg a Red Bull érvelésére reagálva azt mondta, úgy véli, semmit sem befolyásol az, hogy a baleset helyszíne, a Copse-kanyar egy gyors forduló a pályán. Leszögezte, hogy a szabályok alapján szerinte Hamilton semmi rosszat nem tett, ezt alátámasztottnak látja azzal is, hogy Hamilton később két sikeres előzést is végrehajtott ugyanott.

„Megértem, hogy vannak emberek, akik talán nem tudják, hogy nem kötelező érinteni a kanyar csúcspontját és nem kell az autó teljes terjedelmével a másik autó elé kerülni. Azt is elfogadom, ha valaki abból a szemszögből közelít, hogy a hátulról érkező autónak van valamilyen felelőssége abban, hogy ne legyen ütközés, de ha megnézzük a sportfelügyelőknek kiadott dokumentumot, akkor szerintem Lewis semmi rosszat nem tett.”