Vágólapra másolva!
Nem sokon múlt, hogy Lewis Hamilton győzelem helyett legfőbb riválisához hasonlóan nulla ponttal zárja a Brit Nagydíjat, de a piros zászló az idén másodszor is megmentette.

Mint az a Mercedes vezető versenymérnökének nyilatkozatából kiderült, az imolai Emilia Romagna Nagydíj után Silverstone-ban ismét a piros zászlós megszakítás mentette meg Lewis Hamiltont attól, hogy pont nélkül zárjon egy versenyhétvégét. A hétszeres világbajnok autója látszólag kisebb sérülésekkel megúszta a Max Verstappennel történt első körös ütközést, de mint azt Andrew Shovlin elmondta, ha a gumifal javítása miatt nem állítják le a versenyt, a hétszeres világbajnok kiesett volna.

Hamilton felnije is megsérült az ütközésben

Miután Hamilton és Verstappen összeért az ultragyors Copse-kanyarban és a Red Bull 51 G-s erővel a gumifalba vágódott, Hamilton Mercedese első ránézésre sértetlenül megúszta az esetet. Michael Masi versenyigazgató előbb a biztonsági autót küldte be, majd a 2. körben a gumifal javítása miatt piros zászlóval félbeszakította a versenyt, így az autóknak fel kellett sorakoznia a bokszutcában. A közvetítésben ekkor megmutatták, hogy mégis sérült Hamilton autója, a szerelők ragasztószalaggal javították az első szárnyát.

Shovlintól a verseny után pedig megtudhattuk, hogy más sérülés is keletkezett.

– jelentette ki a Mercedes mérnöke. – A többi sérülés valójában feltűnően kicsi volt. Az egyik gumihőmérséklet-szenzor letört és libegett, de csodálatos módon ez az első szárny legkevésbé lényeges része, és csak ez tört el."

Noha a Mercedes mérnökének szavaiból nem derült ki, hogy a felnihiba miként vezetett volna kieséshez, de valószínűleg arról van szó, hogy a Mercedes csak a megállás után vette azt észre (és cserélte le Hamilton autójának mind a négy kerekét), így ha nincs a piros zászló, a hétszeres világbajnok sérült felnivel folytatja a versenyt, ami a terheléstől vélhetően eltört volna.

Hamilton első szárnyának sérült szenzora még a javítás előtt Forrás: F1 TV

Hamilton így a szezon során már másodszor menekült meg a verseny félbeszakításának köszönhetően, hiszen emlékezhetünk rá, hogy az Emilia Romagna Nagydíjon a Valtteri Bottas és George Russell balesete miatt hatályba lépő piros zászlónak köszönhetően kapta meg az esélyt, hogy a saját hibájából történt kicsúszása és első szárny cseréje után visszavegye a körhátrányát és felzárkózzon a második helyre.

Michael Masi versenyigazgató még egy érdekes részletet megosztott a silverstone-i megszakítással kapcsolatban, ami ugyan a védőkorlát javítása miatt volt szükséges, de Verstappen Red Bulljával kapcsolatban is felmerültek aggályok, mert bár az autón található, elektromos feszültségre figyelmeztető jelzés zöld volt, a becsapódás ereje miatt megszakadt a telemetriai kapcsolat a kocsi és a garázs között, ezért elővigyázatosságból a helyszínre küldtek két Red Bull-csapattagot, hogy győződjenek meg az autó biztonságosságáról, mielőtt a pályamunkások megkezdték a roncs elszállítását.