Horner visszahozná a fülsiketítő motorzajt, Wolff nem ért egyet vele

Forma-1, Toto Wolff, Christian Horner, Brit Nagydíj 2021, péntek
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 16: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner talks in the Team Principals Press Conference after practice ahead of the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 16, 2021 in Northampton, England. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint megfontolandó, hogy a Forma-1-nek valóban az elektromosság felé kell-e mennie, és kijelentette, ő visszahozná a rendkívül hangos motorzajt. A Mercedest irányító kollégája, Toto Wolff úgy véli, mindez üzleti szempontból nagyon rossz ötlet.

Jelen állás szerint 2025-ben új korszak köszönt a Forma-1-re, legalábbis ami az erőforrásokat illeti, ugyanis a tervek szerint ekkor mutatkozik be az új generációs motorformula. A legutóbbi hírek szerint nem helyezik teljesen új alapokra a hajtásláncot, de az elektromos rész hangsúlyosabb szerepet fog kapni.

Tavaly Abu-Dzabiban Alonso a 2005-ös Renault-ját vezette, Horner szerint az akkorihoz hasonló motorzajt kellene teremteni Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Ezzel az F1 újabb lépést tesz a villanymotorok irányába, ami persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy valaha is megérkezik oda. Christian Horner szerint azonban más úton is el lehetne indulni, amivel egyrészt nem térnének le a környezettudatosság ösvényéről, másrészt viszont visszahoznák a sokak által hiányolt motorzajt.

- tette fel a kérdést az FIA sajtótájékoztatóján. – Úgy vélem, a bio-, illetve a fenntartható üzemanyagok mindezt lehetővé teszik.”

Sokak számára a 2014-es idény okozott törést, amikor a V8-as szívómotorokat a V6-os turbó-hibrid erőforrások váltották, amelyek sokkal halkabbnak bizonyultak elődjüknél. Horner azonban még inkább visszament az időben, és kijelentette, olyan megoldásra lenne szükség, amely hangban a 2005-ig használatban lévő V10-esekre emlékeztet.

„Tudom, hogy a politika is az elektromosság felé való elmozdulást erőlteti, de valóban ez a megfelelő út a következő 25-30 évre? - folytatta. – Szerintem az F1 az üzemanyag-szállító partnerekkel közösen kulcsszerepet játszhat abban, hogy fenntartható, [káros anyagot] nem kibocsátó, mégis nagy teljesítményre és fordulatszámra képes motorunk legyen.

Nemrég Horner és a Mercedest irányító Toto Wolff közös álláspontot képviseltek, miután mindketten kijelentették, hogy egy évvel halasztani kellene az új motorformula bevezetését. Ebben a kérdésben viszont nincsenek egy véleményen.

Wolff és Horner ebben a kérdésben sem értenek egyet Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Dan Istitene

„Nem értek egyet Christiannal, mivel ugyan mi így gondoljuk, de már nem mi vagyunk a legfontosabb generáció – magyarázta. – Ha megkérdezünk egy 18 vagy egy 22 éves [rajongót] arról, hogy mennyire tartja lényegesnek a hangot, [kiderül, hogy] ezek a srácok különböző képernyőkön keresztül nézik [az F1-et], ahol a zaj alig vagy egyáltalán nem számít. Személyesen én is kedvelem [a hangos motorokat], és szívesen látnék egy sikító 12 hengerest.”

Az osztrák üzletember leszögezte, az F1 egyrészt sport, másrészt üzlet, és ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni. Úgy véli, ha nem vennék figyelembe a környezetet, illetve az arra gyakorolt hatásukat,

akkor a szponzorok és a részvényesek szemében elvesztenék a jelentőségüket.

„Szerintem ez teljes tévút lenne ahhoz képest, amerre a világ halad, és vélhetően minden egyes üzleti partnere elfordulna az F1-től, ha ragaszkodnánk a belső égésű motorokhoz, még akkor is, ha mi egyébként kedveljük őket.”