Egy döntés átírhatta volna Schumacher pályafutását és az F1 történetét

Forma-1, Michael Schumacher, Argentin Nagydíj, 1998
Ferrari Formela one driver Michael Schumacher of Germany celebartes his victory of the Argentine Grand Prix at the Autodromo Oscar Alfredo Galvez in Buenos Aires, 12 April. AFP PHOTO/Antonio SCORZA (Photo by ANTONIO SCORZA / AFP)
Vágólapra másolva!
A Mercedes korábbi sportigazgatója, Norbert Haug felidézte, hogy a 2000-ben kezdődött Ferrari-sikerkorszak előtt felmerült, hogy leigazolják Michael Schumachert, de ez végül meghiúsult.

Gyakori gondolatkísérlet a Forma-1-et kedvelők körében, hogy miként alakult volna a versenyzők pályafutása és ezáltal a sportág története akkor, ha egy adott pillanatban átigazolnak egy másik csapathoz vagy maradnak a helyükön. Ez elkallódott tehetségek és sikergyárosok esetében egyaránt releváns kérdés.

Schumacher volt az egyetlen, aki 1998-ban fel tudta venni a versenyt a McLaren-Mercedesszel Forrás: AFP/Antonio Scorza

Ebből adódóan természetesen az F1 történetének egyik meghatározó alakja, Michael Schumacher kapcsán is gyakran felmerülnek teóriák: vajon, mi kellett volna ahhoz, hogy még több világbajnoki címet nyerjen vagy mi lett volna, ha nem vár öt évig a Ferrarinál az első világbajnoki sikerére.

A Mercedes-Benz Motorsport korábbi igazgatója, Norbert Haug felidézte, felmerült a lehetőség, hogy megakadályozzák a 2000-ben elkezdődött Ferrari-korszakot,

de végül úgy alakult, hogy az első F1-es pályafutása során nem tudták Schumachert visszacsábítani a Mercedes kötelékébe azután, hogy finanszírozták őt az F1-es szereplésééig.

„Michaelt már akkor ismertem, amikor a Forma-3-ban versenyzett, én pedig még újságíró voltam, ő már azelőtt a Mercedeshez került, hogy én csatlakoztam – nyilatkozta Haug a Beyond the Grid podcastban. – Az 1991-es évben Michael már a Jordannél versenyzett Spában, 1992-ben a Benettonnál, két évvel később pedig világbajnok lett” – emlékeztetett.

„Nagyon kiélezett küzdelmet vívtunk, de a pályán és a paddockban is mindig jó kapcsolatban maradtunk. Viccelődtem vele, hogy egy napon együtt is kellene versenyeznünk. 1998-ban voltak titkos tárgyalások, de sohasem álltak össze a dolgok.”

Schumacher és Haug később a gyári Mercedes-csapatnál egyesítette az erőit, de együtt nem voltak sikeresek Forrás: Getty Images/2012 Getty Images/Mark Thompson

Erről korábban Ron Dennis, a McLaren egykori csapatfőnöke is beszélt. A brit üzletember szerint megállapodott Schumacherrel, de végül is az üzleti feltételekben nem tudtak egyezségre jutni, ebben valószínűleg az is szerepet játszott, hogy a Mercedes csúcsvezetése nem akarta erővel visszaszerezni Schumachert a Ferraritól.

– utalt vissza Haug az 1998-ban történtekre. – Nem lett volna teljesen lehetetlen, mert [a McLaren-Mercedesszel] nagyon jók voltunk 1998-ban. Adrian Newey autója minden versenyző számára vonzó volt” – mondta az MP4-13-as autóról, ami az egyéni és a konstruktőri világbajnokságot is megnyerte Mika Häkkinennel.

„Michael már korábban megnyerhette volna [a harmadik] világbajnoki címét, a balesete nélkül 1999-ben győzhetett volna, és 2000-ben is nyerhettünk volna az autó meghibásodása nélkül – elevenítette fel az 1999-es Brit Nagydíj és a 2000-es USA Nagydíj eseményeit. – Nagyszerű időszak volt és nagyon feszült küzdelem, amit a 2000-es spái verseny jellemez a legjobban.”

Amennyiben Schumacher 1998 végén átigazolt volna a McLarenhez, a Ferrari valószínűleg nem tudta volna egyben tartani az 1999-es szezontól zsinórban hat konstruktőri és Schumacherrel öt egyéni világbajnokságot nyerő csapatát. A McLaren közben 1999-ben, 2000-ben és 2001-ben a 2. lett a konstruktőri világbajnokságban, 2002-2003-ban a 3. helyezett, 2004-ben pedig az 5. a sorban.