A Forma-1-ben manapság is a szélcsatorna számít a csapatok legfontosabb fejlesztési eszközének, de egyre nagyobb teret kapnak a szimulátorok és különböző szimulációs technológiák is, amelyek 2030-tól teljesen átvehetik a méregdrága szélcsatornák helyét. A csapatok ennélfogva folyamatosan fejlesztik saját szimulátorukat, amelynek nemcsak az autófejlesztésben, de a pilóták tréningezésében és a versenyhétvégékre való felkészülésben is fontos szerepe van. A Ferrari is így van ezzel, ezért az utóbbi években egy teljesen új berendezés építésébe fogott, amellyel mostanra készült el.
A maranellóiak erről szóló közleményükben leírták, hogy az új generációs szimulátoruk a főhadiszálláson, a sportrészleg fő irodái és a fioranói tesztpálya között levő új épületben kapott helyet, az elkövetkező hetekben pedig a kalibrációs munkálatok zajlanak majd, mielőtt a kötelező nyári leállást követően, szeptemberben a valódi munka is megkezdődhet a létesítményben.
A Scuderia elárulta, hogy
az új berendezést annak szolgálatba állításától kezdve a 2022-es autó fejlesztésére fogják használni, miközben a jelenlegi szimulátorukkal továbbra is az idei autóra és a versenyhétvégékre történő felkészülésre koncentrálnak,
illetve a Ferrari versenyzői akadémiájának fiatal pilótáit tréningezik.
„A szimulációs és digitális technológiának még fontosabb szerepe lesz egy Forma-1-es autó fejlesztésében, mi pedig úgy hisszük, hogy a lehető legjobb döntést hoztuk meg, arra koncentrálva, hogy egy olyan eszközt hozzunk létre, amely generációs ugrást tesz számunkra lehetővé ebben a szektorban" – nyilatkozta Gianmaria Fulgenzi, a Scuderia ellátási láncért felelős szakembere.
Ami az új szimulátort illeti, azt a Ferrari korábbi vezető járműdinamikai mérnöke, a csapatnál 2014 és 2017 között dolgozó, azelőtt 2010 és 2013 között a McLaren szimulátorprogramját segítő Ash Warne által alapított, nagyteljesítményű mozgásszimulációkra szakosodott cég, a Dynisma segítségével fejlesztették ki. „Két évbe telt végrehajtani ezt a projektet, most pedig készen állunk, hogy elkezdjük használni azt a 674-es projekten, ami a 2022-es új technikai szabályokon alapuló autó kódneve" – mondta Fulgenzi.
A beredezés abszolút csúcstechnológiát képvisel a jelenlegi piacon, 360 fokos környezetben a lehető legalacsonyabb késleltetés és legnagyobb sávszélesség mellett működik és teljesen új koncepción alapul.