Vágólapra másolva!
Nem marad teljesen magára az erőforrások karbantartásával a Red Bull, az idei év végén távozó Honda jövőre is kész kisegíteni a brit istállót, amíg az új motorgyárban elindul a munka.

Az idei év végén hivatalosan elválnak a Red Bull és a Honda útjai, de a japánok erőforrásai a mezőnyben maradnak, a brit istálló egy önálló üzem elindításával átveszi a karbantartási és a szabályok keretein belül a fejlesztési feladatokat is, ehhez már meg is kezdték a szakemberek toborzását.

A Honda jövőre is besegít a Red Bullnak Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Peter Fox

A feltételek azonban várhatóan nem állnak össze a 2022-es szezon kezdetére, ezért Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója szerint készek besegíteni a csapatnak, és átmenetileg folytatni az erőforrások szervizelését, valamint összeszerelését. Ezt eddig a Honda angliai üzemében végezték a Red Bull gyárától nem messze, jövőre viszont már Japánban, Szakurában foglalkoznak majd ezzel.

„A Red Bull és a Honda már dolgozik egy projekten azzal kapcsolatban, hogy miként álljunk át a jövő év során. Részleteket nem árulhatok el, de alapvetően jó irányba tartunk. Felkészültek leszünk a jövő évben, ezen most nagyon keményen dolgozunk, én is ezt teszem a pályán” – nyilatkozta a japán szakember.

A Honda 2015-ben tért vissza a Forma-1-be a McLaren partnereként, az volt a céljuk, hogy felelevenítsék az 1980-as évek végétől tartó McLaren-Honda hőskorszak sikereit, de az új turbós hibrid erőforrások fejlesztésével évekig csak küszködtek, majd a 2017-es szezon végén a felek szakítottak egymással.

A japán gyártó először a Toro Rossóval (a mai Alpha Taurival), majd 2019-től a Red Bullal is együttműködik, rögtön dobogós hellyel kezdtek, később futamgyőzelmeket is elértek közösen, idén pedig már a világbajnoki címért küzdenek. A Honda tavaly bejelentette, hogy az idei év végén elhagyják a Forma-1-et, és Tanabe szerint ezen a sikerek sem változtathatnak.

A Red Bull Powertrains gyára Forrás: Red Bull Racing

Elismerte, ő személyesen sajnálja, hogy a Honda a távozás mellett döntött, de „az idei világbajnokság eredményétől függetlenül a Honda nem változtatott a korábbi álláspontján, ami azt jelenti, hogy elhagyjuk a Forma-1-et” – összegzett.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a napokban, a Beyond the Grid podcastban elárulta, mindhárom motorgyártóval egyeztettek a jövőre nézve, a Mercedesszel gyorsan kútba estek az egyeztetések, mert Toto Wolff nem volt nyitott, a Renault terveiben szintén nem szerepelt a Red Bull kiszolgálása, a Ferrarinál pedig el kellett volna fogadniuk, hogy ismét ügyfélként kell versenyezniük.

Ez azt jelentette volna, hogy a Red Bull kénytelen alkalmazkodni a gyártó által meghatározott bekötési pontokhoz és egyéb paraméterekhez, ezt pedig már nem akarták vállalni azután, hogy a Hondával gyári szintű együttműködést építettek ki. Így született meg a Red Bull Powertrains megalapításának gondolata, és ebben a Honda is partner, amire jövőre még mindenképpen szükség lesz.

„Nyilvánvaló, hogy a Red Bull Powertrains felépítése esetében a 2022-es átmeneti év lesz – nyilatkozta Horner. – Együttműködünk a Hondával, hogy biztosra mehessünk, ezért a motorokat 2022-ben továbbra is Szakurában szerelik majd össze, mielőtt 2023-tól átveszi ezt a folyamatot az új üzemünk.”