Verstappen ünneplése miatt Alonso élesen bírálta az F1 versenyigazgatóját

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Stájer Nagydíj
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 27: Race winner Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda takes the chequered flag during the F1 Grand Prix of Styria at Red Bull Ring on June 27, 2021 in Spielberg, Austria. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Túlzottnak tartják az F1-es pilóták, hogy a versenyigazgató figyelmeztette Max Verstappent a Stájer Nagydíj végi ünneplése miatt. Fernando Alonso és Nicholas Latifi is védelmébe vette a holland pilótát.

Simán megnyerte a múlt hétvégén rendezett Stájer Nagydíjat a Red Bull színeiben versenyző Max Verstappen, a befutónál behúzódott a bokszutca fala felé, lelassított, majd ismét felgyorsítva gumicsíkot rajzolt a szerelők mellé az aszfaltra, ezzel a látványos manőverrel ünnepelte újabb sikerét.

Verstappen ünneplése kiverte a biztosítékot Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Bryn Lennon

Az ötlet nem nyerte el Michael Masi, az F1 versenyigazgatója tetszését, figyelmeztette a mezőnyt, hogy még egy ilyen akció már nem marad büntetlenül. Az ausztrál szakember feltehetőleg egy 2015-ös szintén ezen a pályán történt baleset miatt reagált ilyen erősen, akkor Roberto Merhi lassított le Verstappenhez hasonlóan, Nicholas Latifi pedig takarásból érkezve telibe találta őt.

A mezőny egyik legrutinosabb tagja, Fernando Alonso szerint „jó volt látni” Verstappen egyedi ünneplését,

és az Abu-Dzabiban hagyománnyá vált gumiégetéshez hasonlította a történteket. „A szurkolók szeretik az ilyesmit, sok videót lehet látni ilyen pillanatokról a közösségi médiában” – érvelt a kétszeres F1-es világbajnok.

„Szerintem az FIA-nak inkább a pályaelhagyásokkal meg az 1-es kanyar [betartásával] kellene foglalkoznia. Én voltam az egyetlen, aki megpróbált ott előzni, elmentem két autó mellett, akik kiszélesítették a pályát és előttem jöttek vissza.”

Verstappen viccelődve megjegyezte, legközelebb majd gumiégetéssel és piruettekkel ünnepli meg a győzelmét, de elmondta, tartja magát az FIA álláspontjához, de nem érezte, hogy veszélyes helyzetet teremtett a Stájer Nagydíj végén.

„Persze, megértem, hogy ez a biztonságról szól, de belenéztem a tükörbe, teljesen jobbra húzódtam és lazára vettem, mert mindenki a bal oldalon ment. Egy kissé kipörgettem a kerekeket. Oké, ha nem lehet ilyet csinálni, akkor legközelebb nem fogom.”

Latifi, a Formula Renault 3.5-ben történt baleset vétlen részese most is közel járt a lelassító Verstappenhez, most viszont nem csatázott pozícióért az utolsó métereken. Elmondta, látta, ahogy ellenfele a győzelem megünneplésére készül, ezért a lehető leginkább balra húzódott. Úgy vélte, „nem a legjobb dolog” egy versenypályán nagyon lelassítani.

„Ebben a helyzetben nyilván nem voltak közvetlenül mögötte olyan autók, amelyek egymás ellen küzdöttek. Én annak idején elég szorosan csatáztam egy másik autóval, ebből következően félszemmel a tükröt néztem, és nem számítottam arra, hogy egy autó megáll pont előttem a rajtrácson” – idézte fel a történteket a kanadai pilóta.

„Ahogy 2015-ben is láthattuk, ez nagyon csúnyán is végződhet, szerintem kompromisszumra kell törekednünk. Michael úgy gondolta, ez veszélyes volt, úgyhogy nem hiszem, hogy sokan csinálják majd ezt a jövőben. Talán az a legjobb, ha nem lassítunk le ennyire” – tette hozzá a Williams versenyzője.