Vágólapra másolva!
Christian Horner szerint egyszerű a magyarázat arra, hogy a Red Bull miért gyorsabb a Mercedesnél az egyenesekben, Lewis Hamilton viszont úgy érzi, az ellenfél nagyot lépett előre.

Zsinórban négy győzelmet szerzett a Red Bull az előző négy F1-es nagydíjon, ehhez az is hozzájárult, hogy a Honda-motort használó istálló az egyenesekben gyorsabbnak bizonyult a Mercedesnél, ami felkeltette a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton érdeklődését is. Hamilton arra célozgatott, hogy a Honda esetleg szabálytalanul növelte a teljesítményt, de Christian Horner tagadta ezt.

A Red Bull és a Mercedes hátsó szárnya között szemmel is látható a különbség Forrás: AFP/Joe Klamar

„Új olaj érkezett az ExxonMobiltól, szerintem az ő számlájukra írható, hogy Lewis a motorokra mutogat – idézte a Red Bull csapatfőnökét a Racefans. – A motorokat homologizálták, változatlan specifikációjúak” – jelentette ki Horner, aki csodálkozott, mert a Mercedes már a franciaországi forduló előtt kicserélte a motorjait, ebből arra következtet, hogy a vártnál hamarabb elhasználódtak.

„Úgy tűnik, hogy talán erősebb idén a kopás, mint a korábbi években volt, de mi csak a saját feladatunkkal tudunk foglalkozni. A Honda ismét remekül szerepelt, három év alatt ez már a 10. győzelmünk közösen, egyelőre minden rendben van” – összegzett a csapatfőnök, miután Max Verstappen és a Red Bull is megerősítette a vezetést a világbajnokságban.

A Red Bull tagjai az előző versenyhétvégék során többször is kijelentették, hogy az egyenesfutás terén kialakult különbségek elsősorban annak köszönhetők, hogy a Mercedes nagyobb leszorítóerőt és légellenállást generáló hátsó szárnyakat használ, Verstappen egészen odáig ment, hogy a sajtótájékoztatón azt mondta, az értetlenkedő újságíróknak ki fogja nyomtatni a szárnyakról készült fotókat.

„Kétségtelen, hogy a Honda remek munkát végzett a tél folyamán, de ez az autó konfigurációjából adódik – mondta Horner diplomatikusan. – Ezen a versenyen a [Mercedes] felszerelt egy ólajtót az autó hátuljára, nekünk pedig egy igen karcsú hátsó szárnyunk volt, úgyhogy nem kell atomfizikusnak lenni ahhoz, hogy kiderüljön, miért lehetünk egy kicsit gyorsabbak az egyenesekben.”

Verstappen és Hamilton között a rajtnál lefutott a küzdelem Forrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene - Formula 1

A Red Bull az elmúlt négy verseny alapján utcai és épített, lassú és gyors pályákon is a Mercedes fölé nőtt, de Hamilton a Stájer Nagydíj után azt mondta, ha újrakezdik a fejlesztéseket, ők is képesek javulni. „Ha nem az év hátralevő részében nem fejlesztünk és nem javítunk az autón, akkor ezt az eredményt fogják látni. Az utóbbi versenyeken igazán elénk kerültek a teljesítményben, legyen szó Franciaországról a motorral vagy az új szárnnyal.