„Az első etap során a Q3-ban forgalomba kerültem Cunoda [Juki] miatt, vesztettem néhány tizedet, talán még ennél is többet kihozhattam volna az edzésből – összegzett. – Azt nyilván tudtuk, hogy büntetést kapok, ezért úgy döntöttünk, hogy a közepes keverékű gumi a legjobb esélyem, remélhetőleg legalább a lágyakon indulókhoz képest előnyben lehetek.”
Hamilton megbánta, hogy sietett
Már menet közben is feltűnő volt, hogy utolsó Q3-as gyorsköre előtt Lewis Hamilton a harmadik szektorban előzgette a riválisait, hogy tiszta legyen előtte a pálya. Utólag a hétszeres világbajnok elismerte, hogy hiba volt ezt tennie. „Tudtam, hogy mindenki le fog lassítani és aggódtam, hogy nem fogom tudni eléggé felmelegíteni a gumikat, de
rámentem a koszos ívre és összekoszolam az abroncsokat.
Ezután rossz volt a kigyorsításom az utolsó kanyarból és az első kanyarra már egy, a harmadikra pedig már két tizedes hátrányban voltam. Ekkor már tudtam, hogy nincs esélyem. Próbáltam túlvezetni az autót, hogy visszanyerjem az elvesztett időt, de nem vált be.”