Mercedes: Csak akkor győzhetjük le a Red Bullt az idén, ha szinte tökéletesek vagyunk

Forma-1, Francia Nagydíj, Max Verstappen, Leiws Hamilton, Red Bull, Mercedes
LE CASTELLET, FRANCE - JUNE 20: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda during the F1 Grand Prix of France at Circuit Paul Ricard on June 20, 2021 in Le Castellet, France. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az istálló vezető versenymérnöke szerint nem férnek bele a franciaországihoz hasonló hibák és elszalasztott lehetőségek a Mercedesnek az idén, ha a világbajnokok akarnak lenni és le szeretnék győzni a Red Bullt.

A monacói és bakui küszködés után a Mercedes a 2018-as és 2019-es tapasztalatok alapján egyik legerősebbnek számító pályáján (az említett két év során mindössze egyetlen versenykör volt, amelyet nem egy Mercedes töltött az élen a Paul Ricardon) is kikapott a Red Bulltól, ám pozitívum a címvédő gárda számára, hogy a versenytempója alapján akár nyerhetett is volna. Legalábbis Andrew Shovlin, a csapat vezető versenymérnöke szerint, aki kiemelte, csak úgy győzhetik le a Red Bullt, ha szinte tökéletesen teljesítenek.

A Red Bull végül a Mercedes fölé kerekedett, de a verseny elején nem volt egyértelmű, hogy melyik csapat lesz a jobb Forrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene - Formula 1

A szezon elejétől kezdve világos, hogy az idén a Red Bull és a Mercedes között dől el a vb-cím, ám az első versenyekkel ellentétben az utóbbi futamokon a világbajnok istálló egyértelműen az üldöző szerepébe kényszerült. Franciaországban ezzel együtt nyerhetett volna, ha a Red Bull által is követett két kiállásos stratégiát alkalmazza. „Idegesítő, mivel szerintem megnyerhettük volna a versenyt, és szerintem végezhettünk volna két autóval a dobogón – jelentette ki Andrew Shovlin, a csapat vezető versenymérnöke, aki rávilágított arra, hogy az operációs hibákon ment el a verseny. – Olyan bajnokság a mostani, amelyben nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elszalasszuk ezeket a lehetőségeket. Jó autónk van, ezt a versenyen meg is mutattuk.

Shovlin amondó, hogy jelenleg a Red Bull az idei szezon esélyese, de nem írja le saját magukat sem, mondván képesek nyerni, csak ahhoz nem követhetnek el hibákat.

2021 French Grand Prix, Saturday - Jiri Krenek Forrás: Daimler AG/Jiri Krenek/Mercedes-Benz Grand Prix Ltd./Jiri Krenek

„Úgy tekintünk erre a helyzetre, hogy ez a csapat a legjobbját nyújtva képes legyőzni a Red Bullt. Franciaországban szerintem a kihagyott lehetőségek jelentették a különbséget.

Világos, hogy nagyon jó csomagjuk van, de ha a legjobbunkat nyújtjuk, akkor legyőzhetjük őket és megnyerhetjük a bajnokságot."

Nem értik, hogy miként előzte meg őket Verstappen

Shovlin szerint számos olyan dolog van, amivel a Francia Nagydíjon nem végeztek elég jó munkát, de „elég jók vagyunk abban, hogy brutálisan őszinték legyünk magunkkal és kielemezzük a történteket. Néhány napig ezt tesszük, majd remélhetőleg Ausztriában erősebben térünk vissza."

Az egyik ilyen az, hogy alábecsülték az elévágás erejét, és a kerékcserénél azt hitték, hogy az élen álló Lewis Hamilton akkor is meg fogja tudni tartani a pozícióját Max Verstappennel szemben, ha egy körrel a holland pilóta után cserél kereket. Csakhogy a Red Bull remek kivezető kört teljesített a kemény gumikon és átugrotta a hétszeres világbajnokot.

Verstappen visszaszerezte a rajtnál elveszített első helyet Forrás: NurPhoto via Getty Images/Jose Breton/NurPhoto/Jose Breton

„Amikor éppen, hogy három másodperccel vezettünk Max előtt, azt gondoltuk, hogy biztonságban vagyunk az elévágással szemben, de nem ez volt a helyzet. Még most sem teljesen értjük, hogy miért mutatta azt a szimulációnk, hogy rendben leszünk. Egyértelmű, hogy ezt utólag meg kell értenünk."

A szakember elárulta, hogy a kemény gumin autózható kivezető körös tempó alábecsülése sem magyarázza teljesen azt, hogy miként tudott Verstappen 3 másodpercet ledolgozni egy kör alatt, mivel a háromból csak 2,5 másodpercet írnak ennek a számlájára, azaz marad fél másodperc, amiről továbbra sem tudják, hogy hol veszítették el. Ennek megértéséhez Shovlin szerint el kell merülniük a részletekben.