Eldőlt, hogy kell-e váltót cserélni Schumacher autójában, íme a Francia GP rajtsorrendje

Forma-1, Francia Nagydíj, szombat, Mick Schumacher, Haas
LE CASTELLET, FRANCE - JUNE 19: The car of Mick Schumacher of Germany and Haas F1 is removed from the circuit on a tow truck after crashing during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of France at Circuit Paul Ricard on June 19, 2021 in Le Castellet, France. (Photo by Bryn Lennon - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Ahogyan a Haasnál arra számítottak, Mick Schumacher autójában nem kell váltót cserélni a Francia Nagydíj időmérőjén elszenvedett balesete után, így megtarthatja 15. helyét a rajtrácson. A német pilóta szerint a szél is közrejátszott a történtekben, és még hibája után is elkerülhette volna az ütközést.

Mick Schumacher pályafutása legjobb időmérős eredményét érte el a Francia Nagydíj kvalifikációján, miután megszerezte a 15. helyet. Azonban a német pilóta, illetve a Haas öröme nem lehetett teljes, ugyanis a továbbjutását úgy biztosította be, hogy a Q1 végén összetörte a Haast, így a mögötte lévők már nem tudtak javítani, ő viszont a Q2-ben már nem mehetett ki a pályára.

Schumacher a Q1 végén összetörte a Haast, de megúszta a büntetést

A csapat szombaton este még nem tudta biztosan megmondani, hogy kell-e váltót cserélni a német újonc autójában, de Günther Steiner csapatfőnök arra számított, hogy nem. A kérdésre végül az FIA előzetes rajtrácsa adott választ,

amelyen Schumacher a 15. pozícióban szerepel, vagyis megúszta a cserét és az ezzel járó öthelyes rajtbüntetést.

A Haas versenyzője kijelentette, a csapat rengeteget dolgozott az autón, és ennek köszönhető, hogy a pénteki szabadedzésekhez képest jelentősen előreléptek. Ami pedig a balesetet illeti, szavai alapján arra lehet következtetni, hogy még a hiba után sem volt minden veszve, végül azonban mégis a falban kötött ki.

„[A balesetben] számos tényező közrejátszott – idézi az Auto Motor und Sport. – Az 5-ös kanyarból nagyon jól jöttem ki, ezért a 6-osba [a kelleténél] kicsit nagyobb sebességgel mentem be. Sajnos nem sokkal korábban megnőtt a szélerősség, így az autó hátulja hirtelen kitört.

Schumacheren kívül Cunoda Juki szenvedett balesetet, még a Q1 elején. A japán pilóta emiatt az utolsó helyről kezdte volna meg a versenyt, de az Alpha Tauri kicserélte a padlólemezt és a váltót, így a mezőny legfiatalabb tagja a bokszutcából fog indulni.

A Francia Nagydíj rajtrácsa

#

Versenyző

Csapat

1.

Verstappen

Red Bull

2.

Hamilton

Mercedes

3.

Bottas

Mercedes

4.

Pérez

Red Bull

5.

Sainz

Ferrari

6.

Gasly

Alpha Tauri

7.

Leclerc

Ferrari

8.

Norris

McLaren

9.

Alonso

Alpine

10.

Ricciardo

McLaren

11.

Ocon

Alpine

12.

Vettel

Aston Martin

13.

Giovinazzi

Alfa Romeo

14.

Russell

Williams

15.

Schumacher

Haas

16.

Latifi

Williams

17.

Räikkönen

Alfa Romeo

18.

Mazepin

Haas

19.

Stroll

Aston Martin

Cunoda*

Alpha Tauri

*Padlólemez és váltó cseréje miatt a bokszutcából rajtol.