„A hátsó gumik esetében ez viszonylag egyszerű, kipörgetik a hátsó kerekeket, így emelik meg a felület hőmérsékletét. Elöl a pilóta cikázhat vagy a fékekből nyerhet ki hőt. Lewis ezt próbálta maximalizálni, ettől lettek a fékek olyan forrók, hogy füstölni kezdtek. Ez egyáltalán nem gond, mert amint elindul az autó, a beáramló levegő lehűti a fékeket, úgyhogy
ez teljesen rendben van, és nem is ez okozta a problémát, amivel Lewis az első kanyarban szembesült, az teljesen más volt.”
Elliott rámutatott, a néhány évvel ezelőtt Bakuban szintén kínos pillanatokat okozó rádiócsend jelenleg is érvényes változata is szerepet játszott abban, hogy Hamilton végül nem tudta rendesen bevenni az 1-es kanyart. A 2016-os szezon során (Bakuban is) megtiltották a csapatoknak, hogy rádión instruálják a pilótákat, ebből az maradt, hogy a rajt előtt tilos megmondani nekik, hogy milyen beállításokat kell használniuk.
„A rajtnál, a verseny elején nem beszélhetünk a versenyzőhöz, így nem diktálhatjuk le nekik, hogy milyen beállításokat kell megváltoztatni. Ennek eredményeként próbáljuk leegyszerűsíteni a dolgokat, amennyire csak tudjuk. Próbálunk eszközöket adni a versenyzőknek, amelyek csökkentik az elvégzendő teendők számát, mert nagyon sok dolguk van” – magyarázta a szakember.
Nem tudom miért, de az egyik gombot ’fékvarázsnak’ nevezzük, ez egy olyan gomb, ami segít a versenyzőnek, hogy felmelegítse a fékeket.